۰

کارزار مسلمانان علیه ۱۴ نماینده اسلام‌ستیز حزب‌ محافظه‌کار بریتانیا

یک گروه‌ اسلامی در آستانه انتخابات بریتانیا کارزاری را علیه ۱۴ نماینده حزب‌ محافظه‌کار این کشور به دلیل اسلام‌ستیزی آن‌ها به راه انداخته است.
کد خبر: ۲۰۵۷۲۴
۱۳:۳۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آخرین مورد این کارزار که هدف آن منصرف کردن افراد از رأی دادن به اسلام‌هراسان است،‌ علیه اندرو استیونسون (Andrew Stephenson) نامزد‌‌ حزب‌ محافظه‌کار در منطقه‌‌ پِندِل (Pendle) در حومه لندن آغاز شده است.

کمیته روابط‌عمومی مسلمانان‌ بریتانیا (MPACUK) می‌گوید این ۱۴ نفر اسلام‌هراس و حامی اسرائیل هستند. این کارزار بخشی از تلاش‌ها برای ترغیب مسلمانان به رأی دادن به حزب‌ کارگر در انتخابات‌ عمومی آتی است که روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار می‌شود.

امسال کمیته روابط‌ عمومی مسلمانان بریتانیا با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر، تلاش دارد که مانع حضور این ۱۴ نماینده از جمله بوریس‌جانسون نخست‌وزیر بریتانیا در پارلمان شود.

در توئیتر این کمپین آمده است: کمیته روابط‌ عمومی مسلمانان‌ بریتانیا علیه ۱۴ نماینده اسلام‌هراس از جمله نخست‌وزیر بوریس جانسون و شش وزیر‌ فعالیت می‌کند. در سه انتخابات قبلی، ما مانع انتخاب مجدد هشت نماینده پارلمان و وزیر شدیم. کمک کنید که این بار این ۱۴ نفر را بیرون کنیم.

در وب‌سایت کمیته آمده که در هر ۱۴ منطقه‌ای که این افراد نامزد شده‌اند، مسلمانان رأی کافی برای شکست‌ دادن آن‌ها را دارند.

وجود اسلام‌هراسی در بین اعضای حزب‌ محافظه‌کار باعث شد که چندی پیش بوریس جانسون رهبر این حزب، دستور انجام تحقیقاتی در این زمینه را صادر کند. جانسون قول داد که تحقیق مستقلی در مورد وجود هر نوع تعصب و تبعیض در این حزب قبل از کریسمس آغاز شود. با این حال وی از عذرخواهی در مورد مطلبی که سال گذشته در روزنامه تلگراف نوشته و زنان مسلمان برقع‌پوش را با صندوق‌ پست مقایسه کرده بود، خودداری کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: