۰

یمن خواستار تحقیقات بین المللی درباره جنایات عربستان شد

وزارت حقوق بشر یمن تداوم تجاوز سعودی آمریکایی در ارتکاب جنایت علیه شهروندان یمنی را محکوم کرد و خواستار تشکیل کمیته بین المللی مستقل برای تحقیق در خصوص جنایت های جنگی عربستان در یمن شد.
کد خبر: ۲۰۵۴۲۳
۰۹:۴۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت حقوق بشر یمن تداوم تجاوز سعودی آمریکایی را در ارتکاب جنایت علیه شهروندان یمنی از جمله کودکان، زنان و پیرمردان محکوم کرد و خواستار تشکیل کمیته بین المللی مستقل و بی طرف برای تحقیق در خصوص تمامی کشتار ها و جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت شد که کشور های متجاوز در یمن مرتکب شده اند.

وزارت حقوق بشر در بیانیه ای عملیات نظامی مستقیم و نامنظم ارتش عربستان سعودی و مزدوران آن را در خانه ها، مجتمع های مسکونی، اردوگاه های آوارگان و مهاجرین در استان های مختلف به ویژه دو استان الحدیده و صعده محکوم کرد.

جنایت هولناک ارتش سعودی در حمله توپخانه ای چهارشنبه گذشته

این وزارت اشاره کرد: جنایت هولناک ارتش سعودی در حمله توپخانه ای چهارشنبه گذشته به یک مجتمع مسکونی در منطقه "الرقو" در شهرستان "منبه" استان صعده منجر به قربانی شدن 10 نفر و مجروح شدن 22 نفر دیگر شد که در میان آن زنان نیز وجود داشتند و بعد از آن جنایت مشابهی مرتکب شد که 45 مهاجر را قربانی کرد.

جامعه بین المللی و در رأس آن سازمان ملل متحد مسئول این جنایت هاست

وزارت حقوق بشر، جامعه بین المللی و در رأس آن سازمان ملل متحد، شورای امنیت، شورای حقوق بشر، کمیساریای امور آوارگان و سازمان بین المللی مهاجرت را مسئول این جنایت ها دانست و گفت: ائتلاف متجاوز با حمایت بین المللی همچنان به جنایت های خود علیه شهروندان ادامه می دهد.

این وزارت بار دیگر از سازمان ملل و شورای امنیت خواست صلح و امنیت کشور ها را از هرگونه تهدیدی حفظ نموده و برای فعالسازی احکام مربوط به احترام به حاکمیت ملی و روابط دیپلماسی، توقف انواع تجاوز و محاصره هدفمند تلاش کند.

این وزارت در بیانیه خود از شورای امنیت خواست برای کشف حقایق و تحقیق در خصوص جنایت های کشور های متجاوز در یمن کمیته ای بین المللی، مستقل و بی طرف تشکیل دهد.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: