۰

نام‌نویسی سفر به عتبات در دی‌ماه آغاز شد

نام‌نویسی دور جدید سفر به عتبات برای اعزام کاروان‌های زیارتی در بازه زمانی نیمه دوم آذرماه و همچنین اول تا پایان دی‌ماه آغاز شد.
کد خبر: ۲۰۵۱۳۵
۱۱:۳۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، با آغاز دور جدید سفر به عتبات که در مرحله نخست به صورت هوایی و پس از آن زمینی پیش‌بینی شده بود، ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ کاروان برای اعزام زائران حسینی به عتبات از ۳ تا ۱۴ آذرماه در نظر گرفته شد. بر همین اساس زائران ایرانی بسیاری هم‌اکنون در شهر‌های زیارتی عراق حضور دارند و به تناسب زمان‌بندی اعزام‌ها به کشور باز می‌گردند.

با برقراری امنیت برای زائران، سازمان حج و زیارت اقدام به اعزام زائران ایرانی و همچنین ادامه روند سفر‌های زیارتی به عتبات کرد. به طوری که نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات در دی‌ماه نیز می‌توانند از امروز با مراجعه به دفاتر مجاز حج و زیارت در کاروان مدنظر خود ثبت‌نام کنند.

اعزام‌های دور جدید عتبات در نیمه دوم آذرماه و همچنین از اول تا پایان دی‌ماه برنامه‌ریزی شده است و متقاضیان این سفر معنوی از استان‌های مختلف می‌توانند در این دوره به عتبات مشرف شوند.

هزینه این دوره از سفر به عتبات همچون دوره قبلی است، به طوری که بر اساس مسافت استان از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده و فعلا اعزام‌های هوایی برقرار است، اما سفر زمینی به عتبات نیز در این دوره پیش‌بینی شده است که تا اوایل هفته آینده ظرفیت‌های جدید اعلام خواهد شد.

همچنین تاکنون ظرفیت اعزام زائران در شهر‌های مشهد، جیرفت، کرمان، اصفهان، دلیجان، خمین، قزوین، زرند، بجنورد، سیرجان، کمیجان، اراک، بردسیر و شیروان اعلام شده است که در روز‌های آینده کاروان‌هایی برای سایر استان‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش فارس، اعزام زائران عتبات در قالب کاروان‌های حج و زیارت پس از اربعین قرار بود برقرار شود، اما به دلیل شرایط عراق این امر با یک ماه تأخیر از اوایل آذرماه آغاز شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: