۰

روش دوخت زیپ مخفی

این زییپ از جنس پلاستیکی با پارچه ی کتان یا پلاستیک است و یکی از بهترین نوع زیپ می باشد زیرا حجم زیادی در لباس بوجود نمی آورد و به دلیل ظرافت آن را در همه ی قسمت های لباس می توان دوخت ولی در عین حال بسیار حساس است و اگر درست دوخته نشود خراب می شود.
کد خبر: ۲۰۵۰۲۲
۱۵:۵۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، این زییپ از جنس پلاستیکی با پارچه ی کتان یا پلاستیک است و یکی از بهترین نوع زیپ می باشد زیرا حجم زیادی در لباس بوجود نمی آورد و به دلیل ظرافت آن را در همه ی قسمت های لباس می توان دوخت ولی در عین حال بسیار حساس است و اگر درست دوخته نشود خراب می شود به همین دلیل قبل از دوخت این زیپ به نکات زیر توجه کنید :

نقطه موازنه زیپ را روی لباس مشخص کنید این نقطه در واقع 2-2 سانتی متر بالاتر از انتهای زیپ است زیرا ماشین زیپ اجازه نمی دهد که پایه زیپ دوزی تا انتهای زیپ حرکت کند.
بجز نقطه موازنه انتهای زیپ در وسط زیپ و محلی که وسط زیپ روی لباس قرار می گیرد را نیز علامت زده و نقاط موازنه قرار دهید این کار باعث می شود که زیپ پس از دوخت دنده به دنده نشود .
زیپ را اتو کنید تا فر آن از بین برود و در عین حال قسمت پارچه زیپ را کمی زیر اتو بکشید تا بلند تر نشود، اصطلاحا کش کاری کنید.

طرز دوخت زیپ

محل دوخت زیپ را کوک راهنما بزنید.
محل دوخت زیپ لایی به عرض 2-3 سانتی و طول 2-3 سانتی ، بلند تر از بلندی نقطه موازنه انتهای زیپ به قسمت جادرز یا زاپاس دوخت طوری بچسبانید که 2 میلیمتر آن از جادرز به سمت داخل لباس باشد تا هنگام دوخت زیپ و لایی درگیر دوخت شود.
روی زیپ را بر روی لباس طوری قرار دهید که محل دوخت زیپ بر کوک راهنما منطبق شود سپس با سوزن ته گرد به طور افقی ی مایل زیپ را به لباس وصل کنید.
هنگام دوخت فر زیپ را باز کرده و ابتدای آن را دوخت محکم بزنید و یک طرف زیپ را تا نقطه موازنه مانند آنچه قبلا ذکر شد بدوزید ، از 1 سانتی متری انتهایی زیپ را نیم سانت به سمت محل جادرز تغییر مکان دهید
درز سمت دوخته شده را باز کرده و از پشت زیپ را اتو کنید.
زیپ را ببندید نقطه سمت دیگر زیپ را روی نقطه موازنه لباس سنجاق زده و بالای زیپ را نیز کنترل کرده و سنجاق بزنید سپس مانند طرف اول زیپ را بدوزید.
طرف دوم را مانند طرف اول اتو کنید.
زیپ را ببندید و باقیمانده زیپ را در انتها به سمت جادرز کشیده دو درز را روی هم قرار داده و سنجاق بزنید سپس نیم سانت تغییر مکان داده شده شروع به با پایه یک طرفه درز را تا پای لباس چرخ کنید ابتدا و انتهای دوخت را محکم کنید.
درز زیر زیپ را باز کرده و اتو کنید.
پس از اتوی کامل جادرزها را پاک دوزی کنید.
پس از پاک دوزی دوباره درز را اتو کنید برای جلوگیری از برق افتادگی درز روی لباس هنگام اتو زیر جا درز و لباس نوار کاغذی به طول زیپ قرار دهید.
در صورت نیاز به اتو از روی لباس علاوه بر گذاشتن نوار کاغذی در زیر از پارچه ای از جنس لباس رو به روی لباس نیز استفاده کرده آن را روی لباس قرار داده سپس روی آن را اتو کنید.

منبع :ام هوشیار

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: