۰

مقابله با اسلام‌هراسی، شرط جلب آرای مسلمانان انگلیس

شورای مسلمانان انگلیس تأکید کرد که احزاب این کشور برای کسب آرای مسلمانان باید با اسلام‌هراسی و نژادپرستی مقابله کنند.
کد خبر: ۲۰۴۹۵۵
۱۰:۵۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شورای مسلمانان انگلیس از کاندیداها و احزابی که در حال تبلیغات برای انتخابات پارلمانی هستند خواست به مقابله با اسلام‌هراسی پایبند باشند تا بتوانند آرای مسلمانان را جلب کنند.

این شورا پس از مشورت با اعضا و جوامع اسلامی این کشور گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد چگونه سیاست‌های احزاب می‌تواند بر مسلمانان تأثیر بگذارد.

بنابر این گزارش، ۲۶ حوزه انتخابی در بریتانیا وجود دارد که حداقل ۲۰ درصد از جمعیت آن مسلمان هستند و در دو حوزه «بیرمنگام هاج هیل» و«بردفورد وست» ۵۰ درصد از رأی‌دهندگان را مسلمانان تشکیل می‌‌دهند.

هفته گذشته این شورا اعلام کرد مسلمانان می‌توانند بر نتایج ۳۱ حوزه انتخابیه تأثیر بگذارند. جمعه گذشته برای نخستین بار شورای مسلمانان به ثبت نام رأی‌دهندگان در مساجد و سازمان‌های اسلامی پرداخت.

در این گزارش ۱۰ درخواست اساسی این شورا از احزاب سیاسی مطرح شده که مقابله با نژادپرستی و اسلام‌هراسی در رأس همه قرار دارد.

دفاع از حق آزادی دینی، امنیت مکان‌های دینی، موضوع پناهندگان، عدم تبعیض در سیستم قضایی، برابری آموزشی، مشارکت فزاینده اقلیت‌ها و زنان در زندگی اجتماعی، خدمات بهداشتی و پزشکی و سیاست خارجی اخلاقی، دیگر موضوعات درخواستی این شورا هستند.

منبع : ایکنا

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: