۰

ائتلاف سائرون پیش‌نویس قانون انتخابات را رد کرد

ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر امروز (دوشنبه) پیشنویس قانون انتخابات پارلمانی ارائه شده از سوی دولت را رد کرد.
کد خبر: ۲۰۴۶۸۱
۱۶:۰۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، صادق السلیطی، نماینده ائتلاف سائرون در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: پیشنویس قانون انتخاباتی که دولت ارائه کرد، شامل اختصاص سهمیه ۵۰ درصدی به لیست احزاب همانند انتخابات قبلی است، به این ترتیب کاندیداهای احزاب می‌توانند کرسی‌های پارلمانی را به دست آورند و کرسی‌های باقی مانده نیز به کاندیداهایی که بالاترین رای را بیاورند، اختصاص می‌یابد.

السلیطی در ادامه گفت: این قانون نمی‌تواند تغییری در معادله سیاسی که امروز عراق را به اینجا رسانده، ایجاد کند.

نماینده ائتلاف سائرون تصویب قانون انتخابات پارلمان مبنی بر اختصاص کرسی‌ها به کاندیداهایی که بالاترین آراء را در حوزه‌های انتخاباتی به دست آورده‌اند، خواستار شد؛ چرا که خواسته رای‌دهندگان تنها با این قانون به صورت واقعی مشخص می‌شود.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری به نقل از برخی منابع اعلام کرد که امروز دانشجویان تظاهرات بزرگی در بصره برپا خواهند کرد.

در حالی که تظاهرات و اعتراضات در بغداد و دیگر شهرهای عراق ادامه دارد، معترضان در جنوب عراق مسیرهای اصلی منتهی به استان بصره را مسدود کردند.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد، پس از کشته شدن تعدادی از تظاهرکنندگان در استان‌های جنوبی و نیز بغداد طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشتر مسیرهای اصلی در استان بصره برای دومین روز متوالی مسدود شد.

مسئولان عراقی عصر یکشنبه اعلام کردند که ظرف ۲۴ ساعت، ۱۳ معترض در جنوب این کشور کشته شدند.

طبق گزارش العربیه، هفت تن از آنها در استان بصره و در نزدیکی بندر أم قصر کشته شدند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: