۰

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از فردا آغاز می‌شود

مدیر گروه مدیریت برنامه‌های سلامت وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از فردا در سه استان کشور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۰۴۵۸۰
۱۰:۲۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،محمد اسلامی مدیر گروه مدیریت برنامه‌های سلامت مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز اجرای «طرح هر خانه یک پایگاه سلامت» اظهار کرد: از فردا سه‌شنبه پنجم آذر ماه اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه استان با حضور وزیر بهداشت و معاون بهداشت وزارت بهداشت در قزوین آغاز می‌شود.

اسلامی ادامه داد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به این منظور راه اندازی می‌شود تا افراد خانواده را توانمند کند و اعضای خانواده ها در ارتقای سلامت خود سهیم باشند و مسئولیت ارتقاء سلامت شان را به عهده بگیرند.

اسلامی اظهار کرد : ۲۵ میلیون خانوار ایرانی داریم و برای آنکه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را با موفقیت شروع کنیم، تصمیم گرفتیم تا این طرح را به صورت پایلوت در سه دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرایی کنیم.

اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه استان کشور

مدیر گروه مرکز مدیریت برنامه‌های سلامت مرگ و مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به صورت پایلوت در سه استان کشور بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت در سه منطقه استان سمنان، یک منطقه شهر کاشان، یک منطقه شهر آران و بیدگل و ۲ منطقه شهرستان محمدیه استان قزوین اجرایی می شود.

اسلامی ادامه داد: طرح پایلوت هر خانه یک پایگاه سلامت تا اواسط اسفند ادامه دارد و و بعد از رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تصمیم‌گیری می‌کنیم که در سال آینده طرح را چگونه گسترش دهیم.
هر خانواده با یک سفیر سلامت

مدیر گروه مدیریت برنامه‌های سلامت مرکز مدیریت شبکه بهداشت اظهار کرد: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت یک نفر از اعضای خانواده به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود و آموزش های مخصوصی فراتر از حد عمومی یاد می‌گیرد.

اسلامی بیان کرد: بسته آموزشی سفیر سلامت تدوین شده است و افراد با ۸ کلاس می توانند به عنوان سفیر سلامت خانواده انتخاب شوند، سفیر سلامت آموزش ها را به خانواده منتقل می کند و این گونه، سواد سلامت خانواده بالا می رود‌.

آموزش سفیران در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت

مدیر گروه برنامه‌های سلامت مرکز مدیریت شبکه بهداشت بیان کرد:سفیران و رابطان سلامت در همه نیروهای داوطلب هستند و دریافتی از نظام سلامت ندارند، هر ۴۰ سفیر با یک رابطه سلامت مرتبط می‌شوند و رابطه سلامت وظیفه آموزش این سفیران را به عهده دارد .

او ادامه داد: این طرح به دلیل آنکه به کمک نیروهای داوطلب مردمی اجرا می‌شود نیاز به بودجه زیادی ندارد و تنها بودجه کمی صرف آموزش و تولید محتوایی آموزشی می‌شود و ما برای کاهش هزینه ها تصمیم گرفتیم محتواهای آموزشی به جای چاپ روی کاغذ در فضای مجازی در اختیار سفیران سلامت قرار بگیرد و در این زمینه اپلیکیشنی طراحی کرده‌ایم که سفیران سلامت به آن دسترسی خواهند داشت.
۲۰ سرفصل برای آموزش به سفیران سلامت

مدیر گروه برنامه های سلامت مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۰ سرفصل برای آموزش به سفیران سلامت هر خانواده در نظر گرفته شده است،گفت: مسمومیت با مونوکسید کربن، سلامت دهان و دندان، فعالیت بدنی و کم تحرکی، کاهش مصرف قند، نمک و چربی، پرهیز از مصرف سیگار و دخانیات، تماس با اورژانس و فوریت‌های پزشکی از مهمترین محورهای آموزش به سفیران سلامت است.

اسلامی گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، کار مشترک مرکز مدیریت شبکه ودفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت است و پس از اجرای طرح پایلوت مجری برنامه دفتر ارتقاء سلامت خواهد بود و مرکز مدیریت شبکه با دفتر آموزش و ارتقای سلامت همکاری می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: