۰

نقش تاثیرگذار مسلمانان بر نتایج انتخابات انگلیس

تحقیقات جدید در انگلیس حاکی از آن است که مسلمانان این کشور می توانند نقش موثری در نتایج انتخابات آینده پارلمان داشته باشند.
کد خبر: ۲۰۳۸۹۶
۰۹:۲۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، تحقیقات جدیدی درباره انتخابات پارلمانی آینده نشان می دهد که حضور مسلمانان در این انتخابات می تواند بر نتایج 31 حوزه انتخاباتی تاثیرگذار باشد.

بر همین اساس، شورای مسلمانان انگلیس به انتشار فهرست 31 کرسی اقدام و اعلام کرد: مسلمانان در این انتخابات می توانند در انتخاب و پیروزی یک نماینده نقش بسزایی داشته باشند. به طوری که حضور مسلمانان واجد شرایط رای دادن در یک حوزه انتخاباتی می تواند به پیروزی یک نامزد بر رقیبش منجر شود.

«هارون خان» رئیس این شورا اعلام کرد: مسلمانان عضو موثر و فعال جامعه انگلیس به شمار می آیند، به همین دلیل می توانند در زمانی که رقابت انتخاباتی نزدیکی وجود داشته باشد، نقش مهم و موثری ایفا کنند.

هارون خان گفت: امیدواریم که احزاب مختلف انگلیس، صدای مسلمانان در سراسر این کشور را بشنوند.

 

براساس آمار انجمن مسلمانان انگلیس، نزدیک به دومیلیون و 700 مسلمان در انگلیس زندگی می کنند که این تعداد نزدیک به 4.8 درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می دهند. بیشتر آنها آسیایی به ویژه پاکستان، بنگلادشی هستند، تعداد عرب های مسلمان در انگلیس بیش از 178 هزار نفر نیست. در این کشور یکهزار و 200 باب مسجد وجود دارد. قدیمی ترین مسجد انگلیس در سال 1860 در کاردیف در ایالت ولز احداث شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: