۰

حمایت‌ وزارت‌ اقتصاد از اقتصادی حلال و مذهبی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه باید نگاه آینده‌پژوهی به صنعت گردشگری داشت، از حمایت‌ این وزارتخانه از صنعت گردشگری حلال و مذهبی در کشور خبر داد و گفت: توجه به صنعت گردشگری می‌تواند موجب رونق اشتغال، عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه شود.
کد خبر: ۲۰۳۵۴۹
۱۶:۱۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه باید نگاه آینده‌پژوهی به صنعت گردشگری داشت، از حمایت‌ این وزارتخانه از صنعت گردشگری حلال و مذهبی در کشور خبر داد و گفت: توجه به صنعت گردشگری می‌تواند موجب رونق اشتغال، عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه شود.فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی،  در پاسخ به سؤالی مبنی بر برنامه‌های این وزارتخانه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی در کشور، گفت: امروز کشور با جنگ اقتصادی و سخت مواجه است و راه برون‌رفت از این جنگ اقتصادی و موفقیت کشور، تحقق و تبیین اقتصاد مقاومتی در گام دوم انقلاب است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی باید تأکید بر توسعه درون‌زا و برون‌زا داشته باشیم و برون‌نگری در اقتصاد نیز توصیه شده است؛ لذا ما باید با تکیه بر توان داخلی و واردات و بومی‌سازی تجهیزات، دانش و فناوری‌های نوین و بومی‌سازی آنها، پایه اقتصادی قوی و توسعه یافته را ایجاد کنیم.

وی افزود: در کنار این رویکردهای اساسی، عدالت‌بنیان بودن یکی از مهمترین مسائلی است که مدنظر قرار دارد؛‌ چرا که بدون عدالت و مردمی‌ کردن اقتصاد نمی‌توان به توسعه و رشد اقتصادی رسید. البته مردمی‌ کردن اقتصاد فقط به خصوصی‌‌سازی محدود نمی‌شود، بلکه درصدد افزایش مشارکت مردم در اداره کشور و حکمرانی هستیم.

با شناسایی صحیح ابعاد اقتصاد مقاومتی سرعت تحقق اهداف را بیشتر کنیم

دژپسند با تأکید بر اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بسته‌ای از سیاست‌هاست که تمام ابزارها و نیازمندی‌های رسیدن به اقتصاد مقاوم و متعالی را در خود جای داده است، تصریح کرد: باید مقاومت را هدف‌دار انجام دهیم و شاید بهترین حالت این است که با شناسایی صحیح ابعاد اقتصاد مقاومتی، سرعت تحقق اهداف را بیشتر کنیم. در این مسیر باید همه ابعاد اقتصاد را به درستی تبیین کنیم و در این خصوص نباید تنها به چند متغیر کلان اقتصادی خود را محدود کنیم. لذا باید سایر متغیرهای اقتصادی مانند متغیرهای فضای کسب و کار و سرمایه انسانی نیز توجه کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر ساز و کار وزارت اقتصاد برای حمایت و تقویت صنعت گردشگری حلال و مذهبی در کشور به عنوان یکی از فضاهای توسعه‌ اقتصادی و کسب و کار گفت: قطعاً توجه به صنعت گردشگری در کشور اسلامی ما می‌تواند به عنوان یک صنعت مهم و ارزآور مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه این صنعت می‌تواند به درآمدهای دولت و رونق اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی کند. در اقتصاد گردشگری چه حلال، چه مذهبی و سایر حوزه‌های دیگر گردشگری، یک گردشگر با انواع مشاغل در ارتباط است و به سهم خدمتی که دریافت می‌کند هزینه‌ پرداخت می‌کند که همین موضوع به عدالت توسعه اقتصادی در جامعه هم کمک می‌کند و موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه گردشگری، اقتصادی نوظهور در کشور است که باید نگاه آینده‌پژوهی به این صنعت داشت، ضمن اعلام حمایت از این عرصه، ‌گفت: قطعاً بنای وزارت امور اقتصاد و دارایی هم بر تقویت و حمایت بیش از پیش صنعت گردشگری به ویژ‌ه گردشگری حلال و مذهبی در کشور است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: