۰

احتمال ازسرگیری اعزام زائران عتبات در روزهای آینده

احتمال از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق، با توجه به ایجاد آرامش در این کشور قوت گرفت. اما به نظر می‌رسد تنها سفرهای هوایی به عراق برقرار شود.
کد خبر: ۲۰۳۵۱۲
۱۲:۵۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سفرهای زیارتی به عتبات حدود ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی متوقف شد و قرار بود پس از اربعین حسینی اعزام کاروان‌های زیارتی سازمان حج و زیارت به عتبات از سر گرفته شود. اما با توجه به وضعیت عراق، وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت موقعیت را برای اعزام زائران به عراق مناسب ندانستند، بنابراین با وجود ثبت‌نام از متقاضیان سفر به عتبات، هیچ زائری در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف نشد.

هفته گذشته نیز خبری در رابطه با برقراری اعزام کاروان‌های عتبات از اول آذرماه منتشر شد که سازمان حج و زیارت آن را تکذیب کرد اما اطلاعات دقیقی درباره زمان اعزام زائران عتبات و نام‌نویسی از متقاضیان نداد.

اکنون با توجه به ایجاد آرامش در شهرهای زیارتی عراق و وجود امنیت، به نظر می‌رسد که در روزهای آینده اعزام کاروان‌های عتبات آغاز شود. به طوری که یک منبع مطلع در گفت‌وگو با فارس از راه‌اندازی مجدد اعزام کاروان‌های زیارتی عتبات در هفته جاری خبر داد و گفت: قرار بود امروز زائران متقاضی سفر به عتبات به عراق اعزام شوند، اما با توجه به فراهم نبودن برخی زیرساخت‌های این امر میسر نشد و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده اعزام کاروان‌های عتبات از سر گرفته شود.

البته با توجه به اینکه امنیت در عراق با فراز و نشیب‌هایی همراه است، منابع آگاه در عراق به اعزام محدود زائران اشاره کرده و معتقدند که فعلا تنها اعزام‌های هوایی به عتبات راه‌اندازی می‌شود و ممکن است که اعزامی به سامرا نداشته باشیم.

بر همین اساس، به نظر می‌رسد که در روزهای آینده در صورت راه‌اندازی کاروان‌های عتبات، ظرفیتی محدود تعیین شود و با توجه به بسته بودن مرزهای خروجی برای سفر به عراق، تنها سفرهای هوایی راه‌اندازی شده و زائران تنها به شهرهای نجف و کربلا اعزام شوند.

سالانه میلیون‌ها زائر ایرانی برای زیارت امام حسین (علیه السلام) و سایر اعتاب مقدسه عراق، به این کشور سفر می‌کنند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: