۰

چه جرائمی مجازات جایگزین حبس ندارند؟

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه بررسی شد.
کد خبر: ۲۰۳۳۷۷
۱۱:۲۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، محمد علی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی درباره طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری و بررسی آن اظهار کرد: این طرح به کمیسیون حقوقی قضایی مجلس آمده و قرار است طی جلسات متعدد درباره آن تصمیم گیری شود.

او با اشاره به جلسه پیشین رسیدگی به این طرح ادامه داد: دوشنبه ۲۰ آبان جلسه‌ای با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه تشکیل شد و درباره این طرح بررسی‌های لازم صورت گرفت البته بررسی این طرح نیازمند زمان بیشتری است.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: در این طرح مجازات‌های جایگزین حبس پیش‌بینی شده اند و قرار است که مدت زمان حبس بر اساس این طرح کاهش پیدا کند و نصف شود.
جرائم علیه امنیت ملی و مواد مخدر کاهش نمی‌یابند

پورمختار افزود: کاهش تعداد زندانیان از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و ریاست قوه قضائیه به آن تاکید بسیاری داشته و بر همین اساس مجلس به دنبال این است که دست قوه قضائیه را در بحث کاهش مدت زمان حبس باز بگذارد.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری برای برخی از جرائم قابلیت اجرایی ندارد اظهار کرد: البته این طرح در جرایمی مانند مواد مخدر و جرایم علیه امنیت ملی که آثار و طبعات منفی دارند اجرایی نخواهد شد، اما برای دیگر مجازات‌هایی که طبعات منفی بسیاری ندارند اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: