۰

تردد حدود ۵ میلیون زائر در اربعین ۹۸

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شهر مهران موکب‌ بزرگی است که نه تنها در اربعین بلکه در طول سال هم پذیرای زائران امام حسین (ع) است، بنابراین باید به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و‌آبادانی آن اهتمام بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۲۰۳۲۶۷
۱۲:۴۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به لزوم فراهم‌سازی زیرساختها در ایلام برای پذیرایی از زائران شیدالشهدا (ع) اظهار داشت: استان ایلام باید آبادتر شود و‌ به بهانه اربعین باید این امر را جدی‌تر گرفت.

نه تنها در مهران بلکه برای استان همجوار در عراق هم برنامه فرهنگی داریم

وی با بیان اینکه اربعین اتفاق تمدنی بزرگی است، افزود: باید به لایه‌های فرهنگی اربعین توجه شود که یکی از اقدامات در این زمینه فعالیت رسانه‌ای است.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه در ایام اربعین انعکاس خوبی از فعالیت‌ها و میزبانی مردم ایلام از زوار حسینی صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در طول سال مردم مهران و ایلام از زوار حسینی پذیرایی می‌کنند، باید این میزبانی شایسته به درستی منعکس و دیده شود. این استان در این زمینه باید بدرخشد چرا که موکب بزرگی است که در طول سال هم‌ پذیرای زائران است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما به عنوان کار رسانه‌ای جدی، پژواک بزرگی مردم مهران را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: ‌امیدواریم با تغییر ساختاری در سازمان تبلیغات کار را جدی‌تر پیگیری کنیم و عهد ما با استان ایلام همین است که در زمینه فرهنگی کار کرده و میزبانی شایسته آن‌ها را به خوبی نشان دهیم و نه تنها در مهران بلکه در استان همجوار با این شهر در عراق نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت.

ایلام استانی برخوردار اما محروم/ تمام شهرهای ایلام تحت تأثیر جنگ پیشرفت نکرد

در ادامه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام نیز با بیان اینکه استان ایلام استانی برخوردار اما محروم است، اظهار داشت: در ایلام‌ منابع طبیعی خوبی وجود دارد. در جنگ تحمیلی در طول هشت سال خبری از آبادانی نبود. ایلام نوار مرزی است با سایر استان‌ها مثل خورستان متفاوت است چرا که ایلام ۴۳۰ کیلومتر طول مرزی دارد وبنابراین تمام شهرهای استان متاثر از جنگ بودند، از زمین ورزش تا دامنه کوه‌ها تحت تاثیر جنگ بود.
وی با بیان اینکه نشانه رشادت مردم ایلام این بود که ازاده کم داشتند یعنی تا اخرین لحظه همه پای خاک کشورمان ایستادند و ۶۰۰ شهیده نیز داریم، افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی نه تنها اتفاقی صورت نگرفت بلکه موجب شد عقب ماندگی تاریخی نیز برای ایلام ایجاد شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه وقتی به ایلام امدم خواهش کردم همه برای عمران و‌ابادانی فارغ از جناحی‌گری و‌سیاست همکاری کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه همه دست به دست دادند و تحولاتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه قلاویزان که یادمان شهدای کشور و ۶ هزار شهید در مهران است نیز به بهره‌برداری رسید، گفت: سپاه نیز فعالیت‌های خوبی برای اربعین و راهیان نور اماده‌باش است.

تردد حدود ۵ میلیون زائر اربعین از مهران/ ۳۲۶ هزار زائر در یک روز از مرزمهران عبور کردند

استاندار ایلام با بیان اینکه حضور روحانیون در اربعین امسال پرشور و‌موثرتر بود، خاطر نشان کرد: ۴۵۰ هزار زائر در محرم از مرز مهران عبور کردند. همچنین در ایام اربعین ۲ میلیون زائر از مهران به عراق رفتند و ۲ میلیون و‌۸۰۰ هزار نفر نیز از عراق وارد کشور شدند به طوری که بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد از مرز مهران به ثبت رسید این امر در حالی است که هیچ‌مشکلی در مرز ایجاد نشد و زوار به خوبی تردد داشتند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی از شهر مهران عبور کرده و از کشور خارج شدند، افزود: در طول ایام اربعین ۳۲۶ هزار نفر در یک‌شب از مرز مهران تردد کردند و‌ بیش از ۳ هزار دستگاه در مهران مستقر شد. در صورتی که کل جمعیت مهران ۱۷ هزار نفر است.

استاندار ایلام در پایان گفت: تامین امنیت زائران و فراهم‌سازی امکانات برای این جمعیت، اقدامی بود که با کمک همه نهادها صورت گرفت و‌خوشبختانه ایلام سربلند در این وادی درخشید.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: