۱

ائتلاف رئیس اسبق پارلمان عراق العبادی علیه عبدالمهدی

رئیس اسبق پارلمان عراق، با بیان اینکه به اپوزیسیون دولت پیوسته است، مدعی شد که در جهت برکناری نخست‌وزیر این کشور با العبادی به توافق رسیده است.
کد خبر: ۲۰۳۲۶۳
۱۲:۱۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «اسامه النجیفی» رئیس اسبق پارلمان عراق (۲۰۱۱-۲۰۱۴) در صفحه توئیتر خود نوشت که با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق و رئیس ائتلاف النصر و «ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق و رئیس ائتلاف «المنبر العراقی» برای کنار زدن عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر فعلی این کشور به توافق رسیده است.

او نوشت: «با دکتر ایاد علاوی و دکتر حیدرالعبادی برای تشریک مساعی و فعالیت‌های سیاسی و پارلمانی در جهت انتخابات پیش از موعد، پس از برکناری دولت فعلی و تشکیل دولت موقت در چارچوب قانون اساسی و با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم و اصلاحات سیاسی به توافق رسیدم...».

النجیفی روز گذشته (چهارشنبه) نیز در دیدار با «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد، گفت که برای استیضاح عبدالمهدی در پارلمان تلاش می‌کند. او نخست‌وزیر عراق را عامل انسداد سیاسی و ناتوان از پاسخگویی به خواسته‌های مردم دانست.

ائتلاف النصر به رهبری العبادی، نیز روز سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد و تشکیل کمیساریای مستقل انتخابات شد.

تلاش برخی چهره‌های سیاسی عراقی برای کنار زدن عبدالمهدی و برگزاری انتخابات زودهنگام در حالی است که دولت آمریکا نیز روز دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای، ایران را به دخالت در امور عراق متهم کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
نا شناس
Germany
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
از قیافه آش شرارت می بارد