۴

زندان برای مهریه امری خلاف حقوق بشر

یک استاد برجسته حقوق خانواده در نظر گرفتن مجازات زندان برای دیون مدنی از جمله مهریه را امری قابل ایراد دانست.
کد خبر: ۲۰۳۰۰۰
۰۸:۲۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یک استاد برجسته حقوق خانواده در نظر گرفتن مجازات زندان برای دیون مدنی از جمله مهریه را امری قابل ایراد دانست.

دکتر حسین صفایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح "حذف زندان از مهریه" که طبق آن مردانی که توانایی پرداخت مهریه را ندارند، به زندان نمی‌روند، گفت: به طور کلی زندان برای دیون مدنی قابل ایراد است و بعضی آن را خلاف حقوق بشر دانسته‌اند.

وی افزود: زندانی کردن شوهر برای مهریه مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب از هم پاشیدگی خانواده خواهد شد و راه‌های دیگری برای وصول مهریه وجود دارد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
خلاف اسلام هم هست طبق فتوای مراجع
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
زندان انداختن خلافه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
اصولا علاوه بر اینکه زندان برای مهریه خلاف و اشتباه هست این روش درخواست و اجرای مهریه هم کاملا ظالمانه و نادرست و بدون در نظر گرفتن حق و حقوق مردان هست وصول مهریه به این روش را میسود شبیه قمار دانست شما ازدواج کن اگر زنت خوب بود که شانس اوردی و‌اگر هم بد بود جونت باید دربیاد و برای زندگی که ساخته نشده مرد زیر بار قرض و زندان و دین مهریه رود حتما باید اختیار زنان در درخواست مهریه محدود ونظام مند شود تا هر ننه قمری فوری بعد ازدواج یاد طلبش از مهریه نیفتد تا ازدواج نشده که همه چیز خوب وخوش وخانم زن زندگی وبسار و بعد مهریه میشود طلبکار و جزوی از حق وحقوق حتی بدون یکروز زندگی مشترک یا تلاشی برای زندگی واقعا خنده دار و راه خوبی هست برای زنان کاسب که پدر مرد را دربیاورند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
این عمل ضد اسلامی به راحتی در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اجرا می شود.