۰

نابینایان مسلمان آفریقا هدف تبلیغ تبشیری‌ها هستند

رئیس اتحادیه بین‌المللی خدمات قرآن‌نگاری به خط بریل گفت: نابینایان مسلمان در آفریقا بیش از بقیه اقشار جامعه از سوی مبلغان مسیحی هدف قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۲۰۲۷۹۶
۱۵:۵۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، صلاح‌الدین آیدین، رئیس اتحادیه بین‌المللی خدمات قرآن‌نگاری به خط بریل در حاشیه کنفرانس «وضعیت نابینایان مسلمان در آفریقا» در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی بیان کرد: نابینایان مسلمان در آفریقا تحت فشار مشکلات مالی و روحی بوده و به علت ناتوانی از سوی مبلغان مسیحی هدف قرار می‌گیرند.

وی افزود: مسلمانان در کشورهای آفریقا با مشکلات زیادی از جمله فقر و محرومیت از تحصیل مواجه هستند، اما مشکلات مسلمانان نابینا در کشورهای آفریقا به مراتب زیاد بوده و به هیچ وجه از سوی دولت مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

او ادامه داد: مدارس برای نابینایان در کشورهای آفریقا وجود داشته و اغلب از سوی فرقه‌های تبشیری مدیریت می‌شوند و تحصیل مسلمانان نابینا در این مدارس حتی وارد شدن به آن بسیار دشوار است.

وی با اشاره به هدف این اتحادیه برای علاقه‌مندان نابینا به آموزش قرآن تصریح کرد: ما تا کنون به کشورهای زیادی قرآن چاپ شده به خط بریل ارسال کردیم. با این وجود، نیاز مسلمانان به وسائل آموزشی ویژه نابینایان هنوز رفع نشده است و در حال حاضر با کمک اتحادیه ما در کشورهای سومالی و توگو دو مدرسه فعالیت و در آن‌ها ده‌ها نفر از نابینایان تحصیل می‌کنند.

اتحادیه بین‌المللی قرآن‌نگاری به خط بریل این کنفرانس را با عنوان «وضعیت نابینایان مسلمان در آفریقا» در شهر استانبول ترکیه برگزار کرد.

این کنفرانس با حضور نمایندگانی از کشورهای آفریقایی و ده‌ها نفر از فعالان و اعضای سازمان‌های غیر دولتی برگزار شد.

گفتنی است، اتحادیه بین‌المللی قرآن‌نگاری به خط بریل برای تسهیل دسترسی نابینایان به قرآن کریم با الفبای بریل در سال ۲۰۱۴ به همت کارشناسانی از ترکیه، مصر، عربستان سعودی، اردن، ایران، مالزی، اندونزی، سومالی، نیجریه، آفریقای جنوبی، هند، پاکستان، یمن، انگلستان، فلسطین، غنا، توگو، و مالاوی در استانبول تأسیس شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: