۰

درخواست فعالان فرهنگی مشهد از قوه قضائیه برای پیگیری وضعیت شیخ زکزکی

تعدادی از فعالان فرهنگی مشهد مقدس خواستار اقدام جدی قوه قضائیه برای پیگیری وضعیت رهبر زندانی جنبش اسلامی نیجریه شدند.
کد خبر: ۲۰۲۶۶۶
۰۸:۳۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، تعدادی از فعالان فرهنگی مشهد مقدس، در دیدار خود با رئیس قوه قضاییه، با تقدیم پیامی خواستار اقدام جدی و قاطعانه این قوه برای پیگیری رسیدگی درمانی و دادخواهی شیخ زکزکی رهبر زندانی جنبش اسلامی نیجریه شدند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:
«یکی از مبانی اساسی و ارزش‌های اساسی نظام اسلامی عبارت است از حمایت از محرومان. یکی دیگر حمایت از مظلومان است در هر نقطه‌ی عالم. اینها ارزش‌های اساسی انقلاب است؛ از این‌ها نمی‌شود صرفِ‌نظر کرد. اگر کسی، کسانی یا جریانی نسبت به محرومین بی‌تفاوت باشد، یا نسبت به مظلومان عالم بی‌تفاوت باشد، این شاخص در او وجود ندارد.» ۱۳۹۵/۳/۱۴
«قوه‌ی قضائیه باید در موضوعاتی همچون تحریم‌ها، مصادره‌های آمریکایی‌ها، تروریسم و یا حمایت از شخصیت‌های مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.» ۱۳۹۶/۰۴/۱۲

ریاست محترم قوه قضائیه
جناب آیت‌الله رئیسی
سلام علیکم

در دنیایی که دول مستکبر خود را صاحب حقوق طبیعی تمام مردم دنیا می‌شمارند، قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به‌عنوان مأمن مظلومان در گامی بلندتر به مجامع بین‌المللی ورود جدی و پیگیری جهت ایجاد فضای عدالت‌خواهی و نجات مستضعفان ایفا کند، إن‌شاءالله.

ما در سال‌های اخیر بارها شاهد نقض حقوق بشر در کشور نیجریه بوده‌ایم.

دولت آن کشور تاکنون تعداد زیادی از برادران مسلمان ما را به شهادت رسانده است و با سرکوب‌های غیرانسانی فشارهای زیادی را به مردم کشورش تحمیل کرده است، همچنان به اسارت غیرقانونی رهبر بزرگ و مقاوم آیت‌الله ابراهیم زکزاکی خاتمه نداده، و برخلاف گذشت حدود دو و نیم سال از رأی آزادی برای ایشان و همسرشان توسط دادگاه این کشور همچنان به این اسارت ادامه داده و حتی با جلوگیری از درمان مورد نیاز شیخ زاکزاکی، وضعیت جسمانی بسیار نامطلوب بلکه خطرناک را برایشان رقم زده است.

طبق رویکرد دین مبین اسلام و اصول انقلاب اسلامی و ناظر بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از مسلمانان و مظلومان جهان، و طبق اصل ۱۵۴ قانون اساسی بر ما واجب است که مقابل این ظلم ساکت نبوده، به وظیفه انسانی و شرعی خود عمل کرده و از حقوق دیگر ملت‌های ستمدیده دفاع کنیم؛ تا بیش از پیش ظلم و بیداد در حد توان و تا حیطه‌ی نفوذمان ریشه‌کن گردد، باشد که ان‌شاءالله به زمینه‌سازی طلوع آن خورشید عظمی ولایت منتهی شود.

بنابراین از شما خواستاریم با توجه به میزان زیاد مسمویت ایشان و لزوم جدی درمان مستمرشان، تا قبل از آن‌که انجام تلاش برای نجات جان ایشان برای همیشه دیر شود، تصمیم لازم جهت اقدام فوری و قاطعانه را برای رسیدگی درمانی ایشان و دادخواهی و گشایش فضای آزادی اتخاذ فرمایید.

جزاکم الله خیرا و احسن الجزاء
من الله التوفیق

 

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: