۰

ورود موثر آیت الله سبحانی در ماجرای ارز ویژه کاغذ

رئیس اتحادیه ناشران قم ورود موثر و مهم آیت الله سبحانی را در ماجرای تخصیص ارز کاغذ را ستود.
کد خبر: ۲۰۲۶۳۷
۱۶:۲۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حمید خرمی امروز در جمع خبرنگاران در قم گفت: امروزه بیش از 1300 ناشر و 200 کتاب فروش در قم فعالیت دارند که با وضعیت موجود، هر ساله در قم بیش از 7 هزار مجوز چاپ کتاب صادر می شود.

وی افزود: نوسان ارز باعث شد که ارزش ریالی و تمام شده خدمات چاپ تا 5 برابر افزایش یابد؛ یعنی کاغذ با قیمت هر بند 80 هزار تومان به 530 هزار تومان نیز رسید که امروزه این رقم به 350 هزار تومان رسیده است.

خرمی تصریح کرد: از همین روی بسیاری از موسسات فعال انتشاراتی و چاپخانه داران با تعدیل نیرو و تعطیلی مواجه شدند؛ از همین روی برخی از چاپخانه داران به سمت صنایع بسته بندی روی آورده اند.

رئیس اتحادیه ناشران یادآورشد: ظرفیت های بسیاری خوبی در استان قم از حیث بازار نشر وجود دارد؛ وجود 100 هزار طلبه و 20 هزار طلبه خارجی ظرفیت عالی را برای چاپ آثار و کتب فراهم آورده است و کتب این میزان طلبه بایددر قم تولید شود.

وی گفت: باید از این فرصت عالی در این جهت استفاده کنیم و امیدواریم که در نشست ایده یابی جهت توسعه صنعت چاپ و نشر بهترین روش ها برای گسترش فضای نشر و رشد و تنوع بخشی به آن ایجاد شود.

خرمی با ذکر این مطلب که آمریکا سالانه 15 میلیارد دلار درآمد را از محل انتشار کتاب دارد، تصریح کرد: از این حیث در دنیا رتبه اول را دارا است؛ انگلیس و چین رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند؛ خوشبختانه ایران در آسیا نسبت به کشورهایی چون ترکیه و عربستان و عراق وضعیت بهتری دارد.

وی گفت: در حالی که مسئولان کاغذ در حال خروج کاغذ از ارز دولتی به ارز نیمایی بودند خوشبختانه با دخالت به موقع قمی ها و همچنین عنایت آیت الله سبحانی این مساله فعال منتفی شده است زیرا اگر این اتفاق رخ می داد مشکلات مضاعف می شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: