۰

زن داعشی خواستار بازگشت به آمریکا شد

زن داعشی بازداشت شده در شمال شرق سوریه بار دیگر خواستار بازگشت به زادگاه خود شد، درخواستی که واشنگتن آن را نپذیرفت و او را به عنوان شهروند آمریکایی نشناخت.
کد خبر: ۲۰۲۵۷۷
۱۲:۲۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، زن داعشی بازداشت شده در شمال شرق سوریه بار دیگر خواستار بازگشت به زادگاه خود شد، درخواستی که واشنگتن آن را نپذیرفت و او را به عنوان شهروند آمریکایی نشناخت.

 هدی مثنی، ۲۵ ساله، زن جوان بازداشت شده در شمال شرق سوریه در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای ان.بی.سی نیوز آمریکا برای تمامی کارهایی که در قالب گروه تروریستی داعش انجام داده بود، ابراز تاسف کرد، او در سال ۲۰۱۴ از ایالت آلاباما که با خانواده‌اش در آنجا زندگی می‌کرد، به سوریه رفته و به داعش ملحق شد.

این زن داعشی که در اردوگاه "روژ" تحت مدیریت کردها همراه با پسر دو ساله‌اش زندگی می‌کند، در ادامه این مصاحبه اظهار کرد: کسانی که به خدا ایمان دارند، معتقدند همه مستحق داشتن فرصت دوم هستند، حال اشتباه‌های آنها هرچقدر وحشتناک باشد.

هدی مثنی با ابراز نگرانی نسبت به خطرات جانی که برای او وجود دارد، احتمال داد که هدف تندروهای دیگری قرار بگیرد که هنوز از ایدئولوژی‌های این گروه افراطی دست نکشیده‌اند.

او در ادامه گفت: هیچ وقت عملیات‌های سر بریدن‌ داعش را تایید نکردم و امروز هم جنایات و حملات انتحاری آنها را تایید نمی‌کنم.

آمریکا بسیاری از شهروندان زن این کشور را که با داعش ارتباط داشتند همراه با کودکان‌شان بازگردانده اما با بازگشت مثنی مخالفت می‌کند زیرا او را شهروندی آمریکایی نمی‌داند.

طبق قانون اساسی آمریکا به هر فردی که در این کشور متولد شود بجز فرزندان دیپلمات‌ها، تابعیت آمریکایی داده می‌شود.

احمد علی، پدر هدی که پیش از این در هیئت دیپلماتیک یمن در سازمان ملل فعالیت داشته، با طرح شکایتی بر تابعیت آمریکایی دخترش تاکید کرده و مدعی شد چند ماه پیش از تولد دخترش سمت خود در هیئت دیپلماسی یمن را کنار گذاشته بود.

مایک پامپئو، وزیر ارجه آمریکا نیز پیشتر گفته بود، هدی مثنی شهروند آمریکایی نبوده و یک تروریست است.

مثنی با تاکید دوباره بر اینکه شهروند آمریکایی است و اسناد و مدارکی برای اثبات آن دارد، اعلام کرد که حاضر است در صورتی که اجازه بازگشت به آمریکا به او داده شود، برای محاکمه حاضر شده و در برابر دستگاه قضایی قرار بگیرد.

او افزود: آنها می‌توانند من را ۲۴ ساعته تحت نظر بگیرند و من با این مساله موافق هستم.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: