۰

درخواست امارات از ایران برای مذاکره با قدرت ها جهانی

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز یکشنبه خواستار گفتگوی مقامات ایران با قدرتهای جهانی و منطقه ای شد و گفت: ایران باید برای گفتگو با قدرت های جهانی و کشورهای حوزه خلیج فارس به میز مذاکره بیاید و به دنبال توافق جدیدی باشد که تنش های منطقه ای را کاهش دهد و اقتصاد آن را احیا کند.
کد خبر: ۲۰۲۵۶۷
۱۲:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز یکشنبه خواستار گفتگوی مقامات ایران با قدرتهای جهانی و منطقه ای شد و گفت: ایران باید برای گفتگو با قدرت های جهانی و کشورهای حوزه خلیج فارس به میز مذاکره بیاید و به دنبال توافق جدیدی باشد که تنش های منطقه ای را کاهش دهد و اقتصاد آن را احیا کند.

انوار گارگاش در یک سخنرانی در ابوظبی عنوان کرد: افزایش بیشتر تنش ها به نفع هیچ کسی نیست و ما به شدت اعتقاد داریم که راه برای موفقیت در یک دیپلماسی جمعی باز است.
وی نسبت به انتخاب اشتباه بین جنگ و حفظ یک توافق هسته ای اشتباه هشدار داد.
وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در این سخنان مدعی شد: مذاکرات جدید با ایران نباید فقط درباره موضوع هسته ای باشد بلکه نگرانی ها درباره برنامه موشکی بالستیک این کشور و مداخلات منطقه ای ایران نیز باید بررسی شود.
بنابراین گزارش امارات متحده عربی مدعی است که ایران نیرویی بی ثبات کننده در منطقه است و در این باره از حمایت حداکثری دونالد ترامپ برخوردار است.
وی ادامه داد: من معتقدم راهی برای معامله با ایران وجود دارد، این مسیر طولانی است و صبر و شجاعت لازم است.
امارت همچنین تاکید کرد: کشورهای منطقه باید در مذاکرات با ایران حضور داشته باشند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: