۰

داعش مسئولیت حمله به نگهبانان مرز تاجیکستان را برعهده گرفت

داعش با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به درگیری‌های مسلحانه چند ساعته و تبادل آتش مسلسل میان اعضای گروه و نگهبانان مرزی تاجیکستان اعلام کرد که رزمندگان خلافت به یک مرکز نیروهای مرتد گارد مرزی تاجیکستان در منطقه ایشکوبود واقع در نزدیکی مرز این کشور با ازبکستان حمله کرده اند.
کد خبر: ۲۰۲۳۹۲
۱۰:۵۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار به یک واحد از نگهبانان مرزی در تاجیکستان را برعهده گرفت.

حمله به پاسگاه مرزی تاجیکستان در حالی صورت می گیرد که این کشور آسیای میانه پیش از این نیز بارها هدف حملات نیروهای جهادی قرار گرفته بود.

داعش با انتشار بیانیه‌ای که بر روی کانال‌های تلگرامی این گروه منتشر شد با اشاره به درگیری‌های مسلحانه چند ساعته و تبادل آتش مسلسل میان اعضای گروه و نگهبانان مرزی تاجیکستان اعلام کرد که رزمندگان خلافت به یک مرکز نیروهای مرتد گارد مرزی تاجیکستان در منطقه ایشکوبود واقع در نزدیکی مرز این کشور با ازبکستان حمله کرده اند.

این حمله در ساعات ابتدایی بامداد روز سه شنبه در نزدیکی مرز ازبکستان و پنجاه کیلومتری دوشنبه، پایتخت تاجیکستان روی داد.

به گفته مقامات دولتی در تاجیکستان حمله به نگهبانان مرزی در این کشور هفده کشته برجای گذاشت که از این میان پانزده کشته به نیروهای جهادی تعلق داشته است. بر اساس این گزارش یک نظامی و یک پلیس تاجیک نیز در این عملیات جان باخته اند.

وزارت کشور تاجیکستان روز جمعه اعلام کرد که عملیات صبح سه شنبه در مرز ازبکستان عمدتا توسط بخشی از اتباع این کشور صورت گرفته که به عضویت گروه داعش درآمده و سه روز پیش از آن از طریق افغانستان وارد این منطقه شده بودند.

این درحالیست که وزیر دفاع افغانستان در گفتگویی با خبرگزاری فرانسه هرگونه ارتباط میان حمله به نگهبانان مرزی تاجیکستان و کشورش را منکر شد و تاکید کرد این عملیات هیچ ارتباطی به افغانستان ندارد.

وزارت کشور تاجیکستان پیشتر با اعلام اینکه چهار نفر در جریان این عملیات دستگیر شده اند تصاویری از چهار خودرو متعلق به مهاجمان و نیز اجساد تعدادی از نیروهای جهادی کشته شده در حمله یاد شده را منتشر کرده بود.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: