۰

تحویل محموله جدید پانسمان ای بی تا پایان آبان

رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذاودارو گفت: تا پایان آبان ماه پارت جدید پانسمان‌های ای بی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۰۲۱۵۶
۱۲:۲۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

تحویل محموله جدید پانسمان ای بی تا پایان آبان حسین صفوی رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره تأمین پانسمان بیماران ای‌بی در تحریم‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تا به امروز درمان قطعی برای‌ بیماری ای‌بی پیدا نشده است و این بیماری منشأ ژنتیکی دارد؛ کسانی که درگیر این بیماری می‌شوند باید از زخم‌های خود مراقبت کنند تا این زخم‌ها گسترش پیدا نکند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: با وجود اینکه شرکت سوئدی پانسمان مورد نیاز را به بیماران نمی‌داد توانستیم پانسمان را از طریق دیگر برای‌بیماران تأمین کنم و کمبودی وجود ندارد و برای اینکه بیماران به مشکل برنخورند باید اقدامات موثر صورت گیرد تا جایگزین مناسب داشته باشیم و بیماران از این پانسمان‌‌ها هم استفاده کنند.

توانمندی تولید پانسمان‌های ای‌بی را داریم

او درباره توانمندی دانشمندان ایرانی در تولید پانسمان‌های ای‌بی بیان کرد: ما توانمندی تولید پانسمان ای‌بی را در داخل کشور داریم در صورتی که خانه ای‌بی همکاری کند تولید کنده محصولات پیشرفته پانسمان که در زخم پای دیابتی و سوختگی فعالیت می‌‌کنند با همکاری خانه ای‌بی در مدت زمانی محصولات را تولید کنند تا نیازی به کشورهای خارجی نداشته باشیم.

صفوی تأکید کرد: ما در وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو وظیفه خود می‌د‌انیم به هر شکلی شده است نیاز بیماران را تأمین کنیم و در یک سال گذشته نیز توانسته‌ایم پس از تحریم نیاز بیماران به پانسمان را تأمین کنیم.

تحویل محموله جدید پانسمان به خانه ای‌بی

رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به تحویل محموله جدید پانسمان به خانه ای‌بی اظهار کرد: آخرین پارت پانسمان ای‌بی در مرداد ماه تحویل خانه ای‌بی شده است و پارت جدید ترخیص شده و تا پایان آبان در اختیار بیماران ای‌بی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: از چند سال قبل وزارت بهداشت بودجه‌ای برای تأمین پانسمان بیماران ای‌بی تخصیص داد و پانسمان‌ها از طریق خانه ای‌بی در اختیار بیماران قرار می‌‌گیرد.

صفوی گفت: پزشکان متخصص در دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در زمینه بیماری ای‌بی تحقیق و پژوهش می‌کنند تا با روش‌هایی بتوانند از بیشتر شدن زخم‌ها و مشکلات آن برای‌بیماران جلوگیری کنند.

شرکت سوئدی تولیدکننده پانسمان ای‌بی ایران را تحریم کرد

رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه چند شرکت پانسمان بیماران ای‌بی را در دنیا تولید می‌کنند، گفت: از بین این چند مورد یک شرکت سوئدی عمده پانسمان بیماران ای‌بی را تولید می‌کند که متأسفانه در سال 97 این کمپانی اعلام کرد که به دلیل تحریم‌ها دیگر به ایران پانسمان نمی‌فروشد و نماینده این شرکت از ایران خارج شد.

او ادامه داد: به دنبال تحریم پانسمان، تأمین آن با چالش مواجه شد و ما با دور زدن تحریم‌ها و به کمک شرکت‌های فوریتی پانسمان‌ها را وارد کردیم همچنین همزمان پانسمان ای‌بی سایر برنده وارد کشور شد و در اختیار بیماران قرار گرفت.
تحویل ۶ پارت پانسمان ای‌بی به میزان نیاز بیماران

صفوی درباره اینکه تاکنون چه میزان پانسمان برای‌بیماران تأمین شده است، اظهار کرد: از سال ۹۷ تاکنون ۶ پارت پانسمان ای‌بی تأمین شده است و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره اینکه این میزان پانسمان پاسخگوی نیاز بیماران است، اظهار کرد: ما از معاونت درمان وزارت بهداشت استعلام می‌کنیم و بر اساس اعلام آن‌ها پانسمان مورد نیاز را با فراخوان شرکت‌ها تأمین می‌کنیم.

او ادامه داد: پانسمان به میزان مورد نیاز تأمین شده است اما باید توجه داشت که بیماران نیز باید در استفاده از پانسمان‌ها و مدیریت درست زخم آموزش ببینند چرا که آموزش در استفاده بهینه موثر است.

صفوی اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های سخت گیرانه امیدواریم خانه ای‌بی با ما همکاری کند تا پانسمان سایر برندها در سبد محصولات مورد استفاده بیماران قرار گیرد و به دلیل تحریم به بیماران آسیبی وارد نشود.

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا هاشمی مدیرعامل خانه‌ ای‌بی در این باره چند روز پیش اظهار کرد: علی رغم نیاز بیماران به دلیل تحریم آمریکا امکان فروش پانسمان به ایران را نداریم.

مدیرعامل خانه‌ ای‌بی بیان کرد: تا اردیبهشت ٩٧ بیماران‌ای‌بی پانسمان داشتند، اما از این زمان تاکنون به شکل چمدانی و روش‌هایی غیر رسمی وارد کشور می‌شود و در سال ٩٨ بیماران‌ ای‌بی سه دوره پانسمان به میزان سه ماه مصرف دریافت کردند و ما مجبور شدیم به سمت دارو‌های مکمل، شربت و پماد تقویتی رفته‌ایم، اما هیچ چیزی جای پانسمان را نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به تحریم‌ها و جان باختن بیماران ای‌بی به دلیل نبود پانسمان اظهار کرد: تاکنون ۵٢ بیمار‌ ای‌بی از سال ٩۵ جان خود را از دست داده‌اند و از اردیبهشت ٩٧ تاکنون که پانسمان‌ها در اختیار بیماران قرار نگرفته است، بیماران دچار عفونت شده‌اند و ١۵ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

او بی یادآوری کرد: ذخایر پانسمان ما پاسخگوی نیاز بیماران نیست و مسئولان وزارت بهداشت قول مساعد داده‌اند، تلاش‌های آنان برای ما به اثبات رسیده و مقرر شده است تا پانسمان بیمارانی که حال وخیمی دارند به دست بیماران برسد، متاسفانه شرکت‌های تولید کننده آمار مصرف مورد نیاز هر کشور را دارند و ما نمی‌توانیم نیازمان را از یک یا دو کشور تامین کنیم چرا که در این صورت شرکت تولیدکننده خارجی متوجه دور زدن تحریم‌ها می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: