۰

تاخیر در امر فرج به علت بی‌وفایی شیعه است

حجت‌الاسلام ریاضت با اشاره به غیبت و تاخیر در ظهور امام زمان(عج)، گفت: به فرموده معصوم(علیه السلام) شیعیان با ما عهد می‌بندند اما برخلاف آن عمل می‌کنند تاخیر در امر فرج به علت بی‌وفایی شیعه است.
کد خبر: ۲۰۲۰۹۳
۱۲:۴۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام «محمود ریاضت» به مناسبت ایام 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) در مسجد شهید بهشتی (واقع در خیابان پیروزی) به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ در چندین آیه از قرآن تذکر به دعا داده شده است.

این استاد حوزه علمیه افزود: بر اساس آیات قرآن کریم هر کس از دعا و تضرع به درگاه الهی رویگردانی کند مستحق عقوبت الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام ریاضت با اشاره به این روایت از پیامبر (صلی الله علیه وآله) که دعا مغز عبادت است، تصریح کرد: خداوند فرموده بر شما است که دعا کنید و بر من است که اجابت کنم.

وی با استناد به روایتی از پیامبر (صلی الله علیه وآله) مبنی بر اینکه خداوند هیچ‌گاه بر خلاف وعده خود عمل نمی‌کند، اظهار کرد: اگر ۹۵ درصد دعاهای ما حتی زیر قبه امام حسین (علیه السلام) یا شب قدر مستجاب نمی‌شود به این علت است که آداب آن را به جا نمی‌آوریم.

حجت‌الاسلام ریاضت درباره آداب دعا با استناد به روایات دیگری از ائمه معصومین (علیه السلام)، بیان کرد: یکی از آداب دعا ترک گناه است به عنوان مثال زبانی که دروغ، غیبت یا تهمت می‌گوید دعایش مستجاب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رابطه خداوند با انسان دوطرفه است، گفت: خداوند درباره استجابت دعا فرمودند شما به عهد خود با من وفا کنید تا من هم به عهد خود با شما وفا کنم، من وعده کردم دعا کنید اجابت کنم به شرط اینکه بر عهدهای خود با من وفا کنید.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر می‌خواهید مستجاب‌الدعوه شوید حتی مرده را زنده کنید از گناه پرهیز کرده و به آنچه قرآن و ائمه معصومین (علیه السلام) ‌فرمودند، عمل کنید.

وی با استناد به روایت دیگری از پیامبر (صلی الله علیه وآله) درباره علت مستجاب نشدن دعا، بیان کرد: وسیله ارتباط انسان با خداوند قلب الهی او است اما این قلب در اثر گناه مرده است، قلب انسان مومن عرش رحمن است اگر بمیرد مثل اینکه دعای شخص در فضای بسته قرار گرفته و به عرش نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام ریاضت با استناد به روایتی دیگر از امیرمومنان امام علی (علیه السلام) خطاب به امام حسن (علیه السلام) ابراز کرد: اگر می‌خواهید خداوند به شما نگاه کند در ابتدا باید دل خود را زنده کنید در غیراین صورت هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشی از خداوند باری تعالی، تاکید کرد: خدا می فرماید: در قیامت از آدم (علیه السلام) تا خاتم (صلی الله علیه وآله) به اعمال انجام شده بشریت نگاه نمی‌کنیم بلکه به این توجه داریم که با چه قلب و نیتی آن را انجام داده است هر عمل صالحی اگر با قلب سلیم انجام شده باشد مورد پذیرش است.

وی در ادامه فرمایش پیامبر (صلی الله علیه وآله) تاکید کرد: علت مستجاب نشدن دعاهای شما این است که خدا را می‌شناسید اما حق او را ادا نمی‌کنید، پیامبر (صلی الله علیه وآله) و ولی او را می‌شناسید اما به روش و سیره خود عمل می‌کنید.

حجت‌الاسلام ریاضت درباره علت غیبت و عدم ظهور امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: از معصوم (علیه السلام) است که شیعیان با ما عهد می‌بندند اما برخلاف آن عمل می‌کنند تاخیر در امر فرج به علت بی‌وفایی شیعه است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: