۱

تصویب ممنوعیت زندان برای مهریه در کمیسیون حقوقی مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از حذف موضوع زندان برای مهریه در بررسی‌های کمیسیون متبوع خود خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۸۱۹
۱۳:۵۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از حذف موضوع زندان برای مهریه در بررسی‌های کمیسیون متبوع خود خبر داد.

حجت الاسلام حسن نوروزی در خصوص موضوع حذف زندان از مهریه با بیان اینکه «این موضوع در لایحه حبس‌زدایی زندانیان مهریه بود که پس از بررسی در کمیسیون حقوقی به تصویب رسید» اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که موضوع مهریه قراردادی میان دو مسلمان است و اگر کسی مهریه پرداخت نکرد نباید با پشتوانه کیفری او را زندانی کنیم. مهریه امری مادی است و در جرایم غیرعمد زندان معنا ندارد و افراد باید برای طلب آن نزد دادگاه حقوقی و یا اجراییه ثبت مراجعه کرده تا اگر فرد مالی دارد آن را توقیف کند.

وی افزود: همچنین برخی معتقد بودند که با وجود حذف زندان از مهریه ممکن است فرد نه مهریه بدهد، نه زوجه را طلاق بدهد، به همین دلیل ما شرایط طلاق موضوع ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی را تسهیل کرده و موضوع اکراه را به آن اضافه کردیم، یعنی اینکه افراد با اکراه و سختی کنار هم زندگی کنند. ما در واقع ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده را که به واسطه آن قضات افرادی را که مهریه پرداخت نمی‌کردند به زندان می‌فرستادند، نسخ کردیم.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
با این وضع مهریه باید در زمان عقد بصورت نقد یا ملک اخذ شود در غیر اینصورت کفش اهنین برای اخذ ان لازم است و معلوم نیست بجایی برسد.