۰

آواره شدن بیش از ۵ هزار سوری در خاک عراق

بیش از ۵ هزار تن از مردم سوریه پس از عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور وارد خاک عراق شده اند.
کد خبر: ۲۰۰۶۵۰
۰۹:۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان پزشکان بدون مرز از آوارگی بیش از ۵ هزار تن از مردم سوریه و ورود آن‌ها به خاک عراق پس از عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور خبر داد.

بر این اساس، از زمان اجرای عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه موسوم به چشمه صلح، ۵ هزار و ۳۰۰ سوری با گذشت از مرز وارد خاک عراق شده اند.

سازمان پزشکان بدون مرز ۲ بیمارستان صحرایی برای این آوارگان در خاک عراق احداث کرده است. برخی از این آوارگان به دلیل پیاده روی زیاد دچار مشکلات جسمانی شده اند.

ترکیه هفدهم مهر، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: