۰

مشکل خروج زائران پاکستانی و افغان از مرز شلمچه حل شد

ورود اتباع پاکستانی و افغان به کشور عراق که از سوی کشور عراق ممنوع شده بود با رایزنی انجام شده با طرف عراقی حل شد و خروج آنها از مرز شلمچه از سر گرفته شد.
کد خبر: ۲۰۰۵۶۵
۰۸:۳۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: عبور زائران پاکستانی و افغان از گذرگاه مرزی شلمچه که به دلیل مشکل روادید و گذرنامه برای ساعاتی متوقف شده بود با همکاری طرف عراقی بر طرف شد.

ورود زائران پاکستانی و افغان به کشور عراق از مرز شلمچه به دلیل مشکل گذرنامه برای ساعاتی در روز چهارشنبه متوقف شد.

«کوروش مودت» اظهار داشت: ورود اتباع پاکستانی و افغان به کشور عراق که از سوی کشور عراق ممنوع شده بود با رایزنی انجام شده با طرف عراقی حل شد و خروج آنها از مرز شلمچه از سر گرفته شد.

وی افزود: در نشست مشترکی که امروز با طرف عراقی در مرز شلمچه انجام شد مشکل گذرنامه و روادید اتباع افغان و پاکستانی مورد بررسی قرار گرفت که در پایان این نشست این مشکل رفع شد.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین گفت: ممانعت از ورود زائران پاکستانی و افغان از مرز شلمچه موجب ازدحام زائران در پایانه مرزی شلمچه شده بود که با رفع مشکل گذرنامه آنها ، تردد در این گذرگاه مرزی از عصر چهارشنبه به حالت عادی بازگشت.

مودت تصریح کرد: تا کنون بیش از ۱۰۶ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

وی افزود: پیش بینی می شود از امروز چهارشنبه به مدت سه روز تردد از مرز بین المللی شلمچه سنگین تر از روزهای قبل شود ولی آمادگی کامل برای تردد زائران در مرز شلمچه وجود دارد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون تردد در مرز شلمچه ثبت شده است.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: