۱

عباپوشی نخستین طلاب حوزه علمیه فاطمیه اوگاندا

جشن عباپوشی نخستین طلاب حوزه علمیه فاطمیه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا، پایتخت اوگاندا برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۰۵۶۰
۱۶:۲۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مراسم جشن عباپوشی نخستین طلاب حوزه علمیه فاطمیه(س) وابسته به مجتمع آموزشی و تربیتی امام رضا(ع) کامپالا با حضور اساتید، شخصیت‌های فرهنگی، ائمه جماعات و دانش‌آموختگان در این مجتمع برگزار شد.

در این مراسم، نخستین دانش‌آموختگان حوزه علمیه فاطمیه که همزمان با تحصیل دروس دبیرستانی، علوم حوزوی را نیز فرا گرفته‌اند با احراز شرایط لازم و دریافت گواهینامه و لوح تقدیر رسماً عبا پوشیدند.

طلبه‌های این حوزه علمیه با هماهنگی‌های به عمل آمده فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و آموزشی خود را در مراکز مختلف دینی، فرهنگی، علمی و مساجد کامپالا و شهرستان‌ها به عنوان امام جمعه و جماعت آغاز کردند.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در این مراسم، گفت: در دین مبین اسلام، طلبگی و لباس روحانیت جایگاه رفیعی داشته و از قداست و حرمت خاصی برخوردار بوده است.

وی خطاب به شش دانش‌آموخته حوزه علمیه فاطمیه کامپالا گفت: شما از امروز به عنوان سرباز امام زمان(عج) مسئولیت سنگینی در ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب، تقویت ایمان و روحیه خودباوری و تهذیب نفس در میان جوانان به عهده دارید.

قزلسفلی اظهار کرد: از افتخارات پوشیدن عبا به عنوان لباس مکمل حوزوی همین بس که به اهل البیت پیامبر اکرم(ص) آل عبا نیز گفته می‌شود.

مجتمع آموزشی و تربیتی امام رضا(ع) کامپالا در صدد است به زودی از میان دانش‌آموزان دختر دبیرستان تحت پوشش خود تعدادی را در حوزه علمیه فاطمیه ثبت نام کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
بسم الله
سلام
انشاءالله در پناه امام زمان موفق باشند