۰

توصیه‌هایی برای بانوان در پیاده‌روی اربعین

یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌های مذهبی، پیاده‌روی اربعین است. زنان زیادی به همراه خانواده و کودکانشان یا به تنهایی در این مراسم شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۲۰۰۲۶۳
۰۹:۵۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، با توجه به سختی‌های سفر کربلا آن هم به شکل پیاده‌روی اربعین در این مطلب توصیه‌هایی برای زنان ارائه می‌دهیم تا با رعایت آن‌ها کمتر دچار آسیب و مشکلات احتمالی شوند و بیشترین بهره را از این سفر ببرند.


احتیاط کنید
- تنهایی سفر نکرده و حتماً با یکی از محارم خود یا همراه با گروهی در یک کاروان معتبر ثبت‌نام و در پیاده‌روی اربعین شرکت کنید.
- به هر شخصی اطمینان نکرده و وسایل همراه خود را به هر کسی ندهید.
- در روشنایی روز پیاده‌روی کنید و پیش از غروب محلی برای اسکان و استراحت‌تان پیدا کنید.

بیشتر سرویس‌های بهداشتی مسیر، آفتابه دارند؛ در صورتی‌ که با این شیوه راحت نیستید، مقداری شلنگ به همراه سرشیری برای وصل کردن آن همراه خود داشته باشید

- از همراه داشتن وسایل زینتی و جواهرات خودداری کنید.

نکات بهداشتی را رعایت کنید
- با وجود سرویس‌های بهداشتی فراوان در طول مسیر، خیلی وقت‌ها آب برای شستن دست‌ها سرد و مایع دستشویی کم است.بنابراین بهتر است تعدادی دستکش یکبار مصرف و صابون خمیری همراه داشته باشید.
- لباس زیر خود را از جنس نخی و سبک تهیه کنید. سعی کنید چند دست به همراه داشته باشید.
- از پدهای بهداشتی خیلی نازک که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استفاده کنید.
- اگر در بین راه دچار لکه‌بینی یا مشکلات مشابه شدید، بدون مشورت با پزشک داروی خود را کم یا زیاد یا قطع نکنید.
- رفتن به این سفر به خانم های باردار، توصیه نمی‌شود.
- به خاطر شرایط، تغییر آب‌ و هوایی و... گروهی از خانم‌ها دچار عفونت‌های ادراری و واژینال می‌شوند. برای پیشگیری از این امر:
. قبل از رفتن به سفر به یک پزشک زنان مراجعه کرده و با او مشورت داشته باشید.
. مایعات مخصوصاً آب زیاد مصرف شود.
. از خوردن غذاهای کنسرو خودداری کنید.
. اگر از توالت فرنگی استفاده می‌کنید، پدهای یک بار مصرف مخصوص آن را همراه داشته باشید.
. قبل و بعد از دستشویی دستان خود را با مایع دستشویی کامل بشویید.
. بعد از دستشویی با دستمال بدون پرز خودتان را خشک کنید.
. زغال اخته از خوردنی‌هایی است که از عفونت‌های ادراری پیشگیری می‌کند.

اگر کمردرد، پادرد و یا مشکلی دارید، توجه کنید که در هر 5 ساعت پیاده‌روی، 8 مرتبه و هر بار 15 دقیقه استراحت داشته باشید

- به دلیل تابش شدید خورشید و سوز سرمایی که ممکن است وجود داشته باشد، کرم ضدآفتاب و نرم کننده همراه داشته باشید.
- بیشتر سرویس‌های بهداشتی مسیر، آفتابه دارند؛ در صورتی‌ که با این شیوه راحت نیستید، مقداری شلنگ به همراه سرشیری برای وصل کردن آن همراه خود داشته باشید.
- یک دمپایی در یک نایلون جداگانه ببرید تا زمان استفاده از سرویس بهداشتی، وضو گرفتن یا حتی برای رفع خستگی پا در حین راهپیمایی از آن استفاده کنید.
- در موقع استحمام مخصوصاً در بین راه اگر موهایتان بلند است و ترس سرما خوردن دارید، می‌توانید تنها بدنتان را شسته و پاهایتان را ماساژ دهید.

به خودتان فشار وارد نکنید
- مدت طولانی پیاده روی نکرده و هر زمانی که لازم بود استراحت کنید.
- اگر کمردرد، پادرد و یا مشکلی دارید، توجه کنید که در هر 5 ساعت پیاده‌روی، 8 مرتبه و هر بار 15 دقیقه استراحت داشته باشید.

اگر با گروه یا کاروانی در حال پیاده‌روی هستید سعی کنید با گروهی باشید که مثل شما کودک داشته باشند و اگر چنین نبود، آدرس محل اسکان در کربلا را بگیرید و از آنها جدا شوید تا هم خودتان اذیت نشوید و هم کاروان معطل شما نماند

پوشش مناسب انتخاب کنید
- بهتر است، پارچه‌ی نرم مشکی مستطیل که جلوی صورت را بگیرد تهیه کرده و کش دوخته و چیزی شبیه پوشیه درست کنید تا هم در طول مسیر از سرمای سحر و گرمای آفتاب ظهر و هم از گرد و غبار در امان باشید.
- چادری سر کنید که بتوانید به همراه آن از کوله پشتی استفاده کنید. چادرهای لبنانی، ملی و دانشجویی برای این سفر مناسب است.
- از روسری‌هایی استفاده کنید که بلند بوده و لیز نباشد. روسری‌های نخی و لطیف خیلی مناسب است. گیره روسری هم چند عدد بردارید که اگر گم شد سردرگم نمانید.
- لباس‌های گرمی به همراه ببرید که سبک، دکمه‌دار یا زیپ‌دار باشد که در پوشیدن و درآوردن آن راحت باشید.

اگر با کودکتان قصد سفر دارید
- ده روز پیش از آغاز سفر واکسن مننژیت بزنید.
- بازی و خوراکی‌های مورد علاقه کودکتان را همراه داشته باشید. حواستان باشد که او زودتر از شما خسته و گرسنه می‌شود. در چنین حالتی صبور باشید و سفر و پیاده‌روی را طبق شرایط او تنظیم کنید.
- اگر با گروه یا کاروانی در حال پیاده‌روی هستید سعی کنید با گروهی باشید که مثل شما کودک داشته باشند و اگر چنین نبود، آدرس محل اسکان در کربلا را بگیرید و از آنها جدا شوید تا هم خودتان اذیت نشوید و هم کاروان معطل شما نماند.
- کمی لیموترش، نمک و عسل به همراه داشته باشید. چکاندن چند قطره آب لیمو بر روی غذاهای گوشتی تا حد زیادی از مسمومیت احتمالی جلوگیری می‌کند.
- اگر به خاطر حضور کودکتان مجبور هستید بار زیادی به همراه داشته باشید، بهترین راه این است که کالسکه کودک را همراهتان ببرید. با این کار هم مجبور نیستید مداوم کودک را بغل کرده و اذیت شوید، و هم مقداری از بار را بر روی کالسکه قرار می‌دهید.
- حتماً نام و نام خانوادگی کودک و والدین، نام کاروان و شماره تماسی از خود را در برگه‌ای نوشته و به گردن کودک آویزان کنید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: