۰

شورای حقوقی اسلامی هند مصالحه بر سر مسجد بابری را رد کرد

یک سازمان حقوقی اسلامی هند هر گونه مصالحه بر سر واگذاری مسجد بابری را رد و این موضوع را غیرقابل مذاکره اعلام کرد.
کد خبر: ۲۰۰۲۳۲
۱۶:۰۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شورای حقوق فردی اسلامی هند (The All India Muslim Personal Law Board) در نشستی بر موضع قبلی جامعه اسلامی این کشور تأکید و اعلام کرد: هیچ مسلمانی نمی‌تواند بر سر مالکیت مسجد بابری، که زمین آن وقفی است، مصالحه کند یا در مورد واگذاری آن تصمیمی بگیرد.

این شورا افزود: بنابر قوانین شرعی، نمی‌توان وضعیت زمین‌هایی را که وقف ساخت مسجد شده‌اند تحت هیچ شرایطی تغییر داد.

این نشست روز گذشته در پاسخ به جلسه سه روز پیش جمعی از علمای مسلمان هند با عنوان «مسلمانان هند در خدمت صلح» برگزار شد و در آن پیشنهاد واگذاری زمین ۲,۷ هکتاری این مسجد از سوی شورای مرکزی وقف اهل سنت (Sunni Central Waqf Board) برای ساخته شدن معبد رام به جای این مسجد مطرح شد.

این شورا اعلام کرد: واگذاری مسجد بابری امکان‌پذیر نیست، زیرا بنابر اسناد و شواهد تاریخی، این مسجد بدون تخریب هیچ معبد و عبادتگاهی ساخته شده است.

این شورا همچنین با ابراز خشنودی از روند دادگاه عالی هند در مورد پرونده این مسجد اعلام کرد: امیدوار است رأی نهایی دادگاه عادلانه و به نفع مسلمانان باشد.

هندوها معتقدند که «رام» از خدایان هندو در این مکان متولد شده و آن را مقدس می‌دانند. آنها معتقدند این مکان در اصل معبد هندوها بوده که در دوره حکومت مغولان هند تخریب و به مسجد تبدیل شده است. جنجال بر سر این مسجد، که در شهر آیودهیا در ایالت اوتارپرادش واقع است، به خشونت‌های گسترده و مرگ هزاران نفر در درگیری‌ها از سال ۱۹۴۷ تاکنون منجر شده است.

در دسامبر ۱۹۹۲ گروهی از هندوهای متعصب به این مسجد حمله و آن را تخریب کردند. در جریان درگیری‌های پس از این واقعه، صدها مسلمان جان خود را از دست دادند. مسلمانان هند از آن زمان در پی بازپس‌گیری محل این مسجد از هندوها و ساخت مجدد آن بوده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: