۰

محاکمه شیعیان بحرینی در دادگاه‌های نظامی

یک نهاد حقوق بشر غیردولتی در بحرین از رژیم منامه خواسته است جلوی محاکمه افراد غیرنظامی را در دادگاههای نظامی گرفته و مجازات اعدام را نیز لغو کند.
کد خبر: ۲۰۰۲۱۲
۱۴:۰۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یک نهاد حقوق بشر غیردولتی در بحرین از رژیم منامه خواسته است جلوی محاکمه افراد غیرنظامی را در دادگاههای نظامی گرفته و مجازات اعدام را نیز لغو کند.

مرکز حقوق بشر بحرین (BCHR) در گزارشی که روز جمعه منتشر شد ، به نقض حقوق شهروندان بحرینی در طی محاکمات نظامی اشاره کرد و اظهار داشت که متهمین در اکثر موارد با مجازات اعدام روبرو شدند.

در گزارش BCHR آمده است: دادگستری نظامی ضمانت محاکمات عادلانه مندرج در ماده 14 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی را اعمال نمی کند.

متهمین در دادرسی ارتش از حقوق اساسی مانند حق دفاع در برابر اتهامات برخوردار نیستند.

گروه حقوق بشری همچنین خاطرنشان كرد: متهمان غیرنظامی كه در دادگستری ارتش حضور می یابند ، در معرض خطر شكنجه ، بازداشت در سلولهای انفرادی هستند.

BCHR سپس دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش را ترغیب كرد تا رژیم منامه را مجبور كند تا سیستم قضایی خود را اصلاح كند.

هزاران معترض ضد رژیم ، از زمان آغاز خیزش مردمی در اواسط فوریه 2011 ، تقریباً روزانه تظاهرات هایی را در بحرین برگزار می کنند.

آنها خواستار آن هستند که رژیم آل خلیفه از قدرت کناره گیری کند و اجازه دهد یک سیستم عادلانه در کشور ایجاد شود.

در 14 مارس 2011 ، نیروهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای کمک به بحرین در سرکوب شیعیان به این کشور اعزام شده بودند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: