۰

درخواست اتحادیه علمای جعفری از مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: شیعیان ترکیه با احداث مساجد در شهرهای این کشور، کار اساسی و بزرگی کردند، چون مسجد سنگر است و اثر خودش را در جامعه می گذارد.
کد خبر: ۲۰۰۱۶۶
۱۰:۱۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به دعوت "مؤسسات شیعی" به ترکیه سفر کرده است با دبیرکل و اعضای "اتحادیه علمای علمای جعفری ترکیه (جابر)" دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن قره ‌بلوت» دبیرکل اتحادیه علمای جعفری ترکیه در این دیدار با اشاره به ویژگی های این اتحادیه اظهار کرد: این اتحادیه توسط جمعی از علمای شیعه جعفری ترکیه تشکیل شده و فعالیت آن زیرنظر "جریان زینبیه" است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمع زیادی از شیعیان ساکن در شرق ترکیه در استان های "ایغدیر" و "قارص" به شهرهای استانبول و آنکارا مهاجرت کردند، آنها با جدیت خود تعداد زیادی مسجد ساختند و تعداد این مساجد در شهر استانبول به 40 مسجد می رسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن قره ‌بلوت» افزود: مهاجرت شیعیان ترکیه به شهرهای استانبول و آنکارا برکات و فواید زیادی داشت و اکنون ده ها پزشک، مهندس، عالم و شخصیت های برجسته در بخش های مختلف ترکیه از شیعیان هستند که آنها پس از مهاجرت توانستند به مدارج بالا در این کشور برسند.

دبیرکل اتحادیه علمای جابر در بخش پایانی سخنان خود از دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) درخواست کرد که این مجمع به اتحادیه جابر توجه داشته باشد و از فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و تبلیغی آن حمایت کند.

آیت الله رمضانی در این دیدار با تشکر از فعالیت های شیعیان ترکیه به فواید و برکات مهاجرت رسول اکرم(ص) به مدینه اشاره کرد و افزود: در این هجرت، انصار ایثار کردند و به مهاجرین در مدینه جای دادند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: اینکه شیعیان ترکیه با اهل سنت و علویان مرادوده و همکاری داشته باشند، خیلی خوب است؛ زیرا علویون نیز مانند ما شیعیان "ایتام آل محمد(ص)" هستند.

وی بیان کرد: شیعیان ترکیه با احداث مساجد در شهرهای این کشور، کار اساسی و بزرگی کردند، چون مسجد سنگر است و اثر خودش را در جامعه می گذارد.

آیت الله رمضانی نقش عالمان را در جامعه مهم دانست و تصریح کرد: خداوند به عالمان اهمیت خاصی داده است و عالمان سند و احتجاج خدا هستند، مردم از عالمان توقع زبان صدق دارند و اگر عالمان زبان صدق داشته باشد، بسیاری از مسائل درست می شود.

وی ادامه داد: خروجی بسته آموزشی غرب، لائیک شدن است و انسان غربی دین را همان لیبرالیسم می داند؛ لیبرالیسمی که هدفش "کشتن خداوند در جامعه" است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: علماء رسالت مهمی دارند. آنها باید جوانان را جدی بگیرند و برای آنها برنامه داشته باشند.

رییس اتحادیه اروپایی تئولوگ های شیعه تأکید کرد: راهبرد ما برای معرفی فرهنگ اهل بیت(ع)، عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت است.

آیت الله رمضانی در پایان این دیدار به همراه دبیرکل اتحادیه علمای جابر از مسجد در حال احداث امام علی(ع) در منطقه "باغجيلار" در شهر استانبول بازدید کرد.

مسجد امام علی(ع) از قدیمی ترین مساجد پیروان اهل بیت(ع) است که به دلیل فرسودگی، تخریب شد و هم اکنون در محل آن مسجد بزرگ و جدیدی در حال ساخت است.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: