۰

اجرای طرح باز پیوند خانواده در ایام اربعین

جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح «بازپیوند خانواده» در ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۱۴۹
۰۹:۱۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وحید شفیعی مشاور و جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: زائران ایرانی گمشده در عراق از طریق نیروهای داوطلب این جمعیت در قالب طرح «باز پیوند خانواده» به کشور بازگردانده می‌شوند.

وی گفت: طرح باز پیوند خانواده از روز گذشته در کربلای معلی آغاز شده و تاکنون ۲۵ زائر گمشده در عراق از طریق نیروهای داوطلب این جمعیت پس از مددکاری، نیازسنجی، ثبت اطلاعات و پذیرایی و اسکان در مرزهای مهران، نجف و شلمچه ساماندهی و تحویل ایران شده‌اند.

جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه امسال برای نخستین بار این طرح در دو ستاد مستقر در کربلا و نجف اجرا می‌شود، افزود: محجورین اربعین شامل افراد سالمند، کودکان و به‌ طور کلی افراد ناتوانی است که به هر دلیلی از جمله مشکلات مالی در سفر کربلا از آشنایان یا کاروان خود جدا شده و توانایی یافتن آنها را ندارند.

شفیعی از انتقال یک زائر بیمار با آمبولانس به ایران خبر داد و تصریح کرد: در روز جاری میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا از روند اجرای طرح «بازپیوند خانواده» بازدید و برای اجرای هر چه بهتر این طرح اعلام آمادگی کرد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: