۰

صدور برگ تردد برای زائران در عراق در صورت احراز هویت

مکارم در خصوص افرادی که مدارک هویتی خود را گم می کنند، گفت: کسانی که گذرنامه یا برگ ترددشان را گم کرده اند اگر در کنسولگری های ما بیایند و احراز هویت شوند بلافاصله برایشان برگ عبور صادر می کنیم.
کد خبر: ۲۰۰۱۱۰
۱۴:۵۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حمید مکارم، سرکنسول ایران در نجف، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، در خصوص آمار زائرانی که در نجف حضور دارند، گفت: نمی توان به طوردقیق گفت چه تعدا زائر ایرانی در نجف حضور دارند چون این سیل خروشان مردم در رفت و آمد هستند و از مرزهای مختلف وارد نجف می شوند و بعد خارج می شوند. معمولا یک شب در نجف اقامت دارند و با توجه به اینکه باید حداقل سه روز پیاده روی کنند تا به کربلای معلی برسند، بعد از یک روز ماندن در نجف به سمت کربلا حرکت می کنند.

وی با اشاره به گرمی هوا از زائران خواست بیشتر مراقب خردسالان و کهنسالان باشند و در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال تعداد زوار خیلی بیشتر از سال های گذشته است و گرمای هوا ۴۰ تا ۴۲ درجه است ما شرایط را اکنون برای افراد ضعیف و ناتوان و پیر و احیانا ویلچر نشین مناسب نمی دانیم یعنی اینها مشکلاتی را برای خود و دیگران ایجاد می کنند. اگر افراد ناتوان و مریض الاحوال سفرشان را به بعد از اربعین موکول کنند قطعا خیلی بهتر است و می توانند زیارت مطلوب تری را انجام دهند.

سرکنسول ایران در نجف اشرف در خصوص افرادی که مدارک هویتی خود را گم می کنند، گفت: ما در کنسول گری مواجهیم با افراد زیادی که گذرنامه و مدارک خودشان را گم می کنند اولا این افراد دغدغه زیادی نداشته باشند بعضا می بینم فردی گذرنامه اش را گم کرده و فکر می کند دیگر هیچ راه برگشتی وجود ندارد. اینها اگر در کنسولگری های ما در نجف و کربلا و یا بصره بیایند و احراز هویت شوند و برای ما اسم و مشخصاتشان مشخص شود بلافاصله برگ عبور صادر می کنیم.

وی متذکر شد: ضمنا گذرنامه هایی که گم می شود، ما در سیستم اتوماسیونی که داریم اطلاع رسانی می کنیم و از مسجد سهله، مسجد کوفه و جاهای دیگر حرم مطهر هر روز این مدارکی که گم می شود برای ما می آورند و چه بسا بتوانیم خود گذرنامه و مدارک را تحویل دهیم.

مکارم با تاکید بر مراقبت از گذرنامه توسط زائران گفت: گذرنامه مهمترین وسیله ای است که همراه هر مسافری هست اما در عین حال گم شدن آن باعث نشود که استرس فوق العاده ای وارد شود اینها قابل جبران هست به شرط اینکه احراز هویت شوند.

وی پیشنهاد داد: زائران روی گذرنامه شان برچسبی بزنند و شماره موبایل عراقی یا ایرانی خود را درج کنند تا ما راحت تر بتوانیم این اطلاع رسانی را انجام دهیم.

سرکنسول ایران در نجف اشرف بیان کرد: نمایندگان کنسولگری در مراکز مهم زیارتی و تجمعات مثل مسجد کوفه، مسجد سهله و حرم مطهر حضور دارند و اطلاع رسانی های لازم را می کنند.

وی در رابطه با گم شدن افراد نیز گفت: گاهی همراهان افراد ممکن است ساعاتی گم شوند و این باعث استرس در بین زوار می شود ولی مراکز متعددی برای پیدا کردن گم شدگان وجود دارد و هم راهنمای زائر در جاهای مختلف هستند. از طرفی هم حرم امیرالمومنین و هم استانداری نجف و هم سازمان حج و زیارت وزارت کشور سیستم و ساختاری را پیش بینی کرده اند و نهایتا این افراد گم شده خودشان را به مرز می رسانند و همدیگر را پیدا می کنند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: