۰

خدام کفشدار حرم رضوی به استقبال زائران پیاده اربعین می روند

به همت خدمه کفشدار حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) از زائران پیاده اربعین حسینی در موکب امام رضا(علیه السلام) شهر سامرا و نجف استقبال می‌شود.
کد خبر: ۲۰۰۱۰۷
۱۴:۴۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، هادی رجب‌زاده، مسئول موکب‌های کفشداران امام رضا(علیه السلام) گفت: خادمان کفشدار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) امسال نیز در موکب‌های امام رضا(علیه السلام) میزبان زائران پیاده اربعین سالار شهیدان در دو شهر سامرا و نجف هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اجرای برنامه‌های مذهبی و عزاداری در این دو شهر، شرایط اسکان و پذیرایی از زائران نیز فراهم شده است. اظهار کرد: در این مدت با احداث نانوایی ۲۴ ساعته بیش از ۶۰۰ هزار قرص نان پخت و روزانه ۲۰ هزار بطری آب آشامیدنی بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

رجب‌زاده ادامه داد: همچنین در این موکب ۵۰ چشمه حمام احداث شده و با راه‌اندازی ایستگاه‌هایی جداگانه خدماتی از قبیل درمانی، بهداشتی، تعمیرات خیاطی و کفاشی به زائران ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اجرای مراسم‌ عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در شهر سامرا، اظهار کرد: برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا همراه با سخنرانی و مداحی به مدت ۵ شب از جمله برنامه‌های این موکب است.

مسئول موکب کفشداران امام رضا(علیه السلام) گفت: مراسم عزاداری از دوشنبه ٢٢ مهر تا شب اربعین از ساعت ٢٠ در محل موکب امام رضا(علیه السلام) واقع در میدان سامرا ابتدای حرم مطهر امامین عسکریین(علیه السلام) برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: موکب امام رضا(علیه السلام) نیز در شهر نجف، ابتدای جاده کربلا مقابل مسجد جامع فاطمه الزهرا(س) دایر شده است.

 

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: