۰

بازداشت جلادان داعشی که سر روزنامه‌نگاران آمریکایی را قطع کردند

روزنامه واشنگتن پست از بازداشت دو عضو خطرناک داعش که در قتل و بریدن سر روزنامه‌نگاران آمریکایی دست داشتند، خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۰۰۷
۱۲:۵۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی منابع آمریکایی از بازداشت دو عضو خطرناک داعش که در قتل روزنامه‌نگاران آمریکایی و بریدن سر آن‌ها در سال ۲۰۱۴ نقش داشتند، خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی منابع آمریکایی که نامی از آن‌ها نبرده است، نوشت: ارتش آمریکا دو مرد انگلیسی را که متهم به دست داشتن در قتل گروگان‌های آمریکایی از سوی داعش بودند، بازداشت کرد.

طبق اعلام مقامات آمریکایی، این دو مرد انگلیسی از اعضای داعش بوده‌اند که در «قطع سر» خبرنگاران آمریکایی در سال ۲۰۱۴ دست داشته‌اند.

بازداشت جلادان داعشی که سر روزنامه‌نگاران آمریکایی را قطع کردند

یکی از این دو نفر «الشفیع الشیخ» نام دارد که متولد سودان و ٣١ سال بوده و به «جورج جهادی» معروف است. نفر دوم نیز «الکساندر کوتی»، ٣٦ ساله، متولد انگلیس است. این دو عضو بازداشت شده داعش، از جمله چهار انگلیسی داعشی هستند که به «بیتل‌های داعش» مشهور شده بودند.

این روزنامه همچنین اعلام کرد این دو عضو خطرناک احتمالا به عراق منتقل شده‌اند. این دو عضو انگلیسی داعش که در اختیار نیرو‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند، پیشتر از سوی نیرو‌های کُرد در شمال سوریه بازداشت شده بودند. همچنین طبق این گزارش، ارتش آمریکا این دو نفر را در پی حمله ارتش ترکیه به خاک سوریه، به مکانی دیگر منتقل کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز امروز در حساب توییتری خود با اعلام بازداشت دو عضو خطرناک داعش، گزارش روزنامه واشنگتن پست را تأیید کرد. وی در حساب توئیتری خود نوشت: در حالی که کُرد‌ها و یا ترکیه کنترل اوضاع را از دست می‌دهند، آمریکا در حال حاضر ۲ نفر از عناصر داعش که در سوریه سر‌ها را قطع می‌کردند و به نام «سوسک‌ها» شناخته می‌شدند به خارج از این کشور و به مکانی امن تحت کنترل آمریکا منتقل کرد. آن‌ها (این عناصر داعش) از بدترین بدترین‌ها بودند.

در سال ۲۰۱۴، گروه تروریستی داعش از قتل دو روزنامه نگار آمریکایی خبر داد و تصاویر بریدن سر آن‌ها را نیز منتشر کرد. یکی از روزنامه نگاران آمریکایی که به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید، «استون سوتلوف» ۳۱ ساله بود که یکسال قبل از کشته شدنش، در حالی که مشغول تهیه خبر از تحولات سوریه بود، ناپدید شد.

داعش همچنین پیش از آن یک خبرنگار دیگر آمریکایی به نام «جیمز فولی» را به قتل رسانده بود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: