۰

تضعیف موقعیت بن‌سلمان در میان خاندان سعودی

اویل پرایس در گزارشی به تضعیف موقعیت بن سلمان پرداخت.
کد خبر: ۱۹۹۸۰۹
۱۵:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، اویل پرایس در گزارشی به تضعیف موقعیت بن سلمان پرداخت.

 اعتراف محمد بن سلمان به قتل «جمال خاشقجی» موج انتقادات علیه او را به همراه داشت و موقعیت او را به شدت تضعیف کرده است. از سوی دیگر حمله اخیر به آرامکو نیز شرایط را برای بن سلمان سخت‌تر کرده است. این عملیات به شدت به این تاسیسات آسیب زده است.

به رغم اظهارات خوش‌بینانه عربستان برای بازگرداندن این پالایشگاه به ظرفیت تولید اولیه، ترمیم خسارات مذکور در چند روز امکان‌پذیر نیست. این حمله ضعف عربستان و بن سلمان را برای دفاع از تاسیسات نفتی خود نشان می‌دهد. اکنون کاملا مشخص شده است که قلب بازار جهانی نفت در حمله‌های احتمالی در بهترین حالت متحمل خسارات عمده و در بدترین حالت نابود می‌شوند.

از طرفی دیگر تحولات اخیر منطقه‌ای مانند اجتناب عربستان از درگیری با ایران، تغییر رویکرد امارات نسبت به ایران و عدم حمایت آمریکا از عربستان در مقابل ایران موقعیت بن سلمان را در منطقه ضعیف کرده و باب مخالفت‌های داخلی با بن سلمان را باز کرده است. از سوی دیگر بن سلمان را منطقه تنها کرده است.

انتشار گزارش‌هایی در مورد مخالفت‌های فزاینده با بن سلمان در خاندان سلطنتی پس از وقایع اخیر و حمله به آرامکو نشان‌دهنده ورود وی به بحرانی جدی است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: