۰

اخراج هزاران معلم به جرم عضویت در گروه اخوان المسلمین در مصر

روزنامه “الاشرق الاوسط” روز سه شنبه از قاهره گزارش داد که وزارت آموزش و پرورش مصر در بحبوحه تحولات اخیر در این کشور، ۱۰۷۰معلم را به جرم عضویت در گروه “اخوان المسلمین” اخراج کرده است .
کد خبر: ۱۹۹۷۵۸
۱۱:۴۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه “الاشرق الاوسط” روز سه شنبه از قاهره گزارش داد که وزارت آموزش و پرورش مصر در بحبوحه تحولات اخیر در این کشور، ۱۰۷۰معلم را به جرم عضویت در گروه “اخوان المسلمین” اخراج کرده است .

“محمد عمر” معاون امور معلمان وزیر آموزش و پرورش مصر امروز در یک کنفرانس خبری گفت: از آنجایی که وزارت آموزش و پرورش از یک راهکار شفاف برای شناسایی معلم هایی که با سازمان های تروریستی می پیوندند، برخوردار است، این وزارتخانه در اولین مرحله ۱۰۷۰ معلم را به سبب وابستگی به گروه اخوان المسلمین از کار برکنار کرد.

وی افزود: با توجه به وابستگی این دسته از معلمان، آنها از این پس مجاز به تدریس نبوده و حتی حق ندارند در محیط های آموزشی فعالیت غیرآموزشی داشته باشند.

وی این دسته از معلم های اخراج شده را بخش کوچکی از جمعیت بیش از یک میلیون نفری از معلمانی توصیف کرد که وزارت آموزش و پرورش مصر به تدریج به پرونده آنها رسیدگی و اخراج خواهد کرد.

“طارق شوقی” وزیر آموزش و پرورش مصر نیز دیروز در یک محفل غیر رسمی به نوعی بطور تلویحی به اخراج ۱۰۷۰ معلم به دلیل عضویت در گروه اخوان المسلمین اشاره کرده بود.

دولت مصر از سال ۲۰۱۴ گروه اخوان المسلمین را جزو گروه های تروریستی معرفی کرد و بلافاصله صدها تن از اعضا و رهبران آنها را به اتهام ترویج خشونت های اجتماعی دستگیر کرد، به گونه ای که این اقدام مورد اعتراض بسیاری از گروه های حقوق بشری جهان قرار گرفت.

از زمان عزل “محمد مرسی” رئیس‌جمهوری سابق مصر از قدرت در سال ۲۰۱۳ میلادی و روی کار آمدن رئیس جمهوری این کشور “عبدالفتاح السیسی”، نیروهای پلیس و ارتش مصر دست‌کم یکهزار و ۴۰۰ تظاهرات کننده طرفدار مرسی و هوادار اخوان المسلمین را کشته و بیش از ۱۵ هزار اسلامگرا را زندانی کرده‌اند.

تاکنون صدها نفر از هواداران مرسی و اخوان المسلمین در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را “بی‌سابقه در تاریخ معاصر” توصیف کرده است.

این همه درحالی است که جامعه مصر طی سه هفته اخیر دستخوش ناآرامی هایی است که امنیت و ثبات را در این کشور برهم زده است.

در پی همین ناآرامی ها سیاسی و دستگیری هزاران نفر از تظاهر کنندگان و حتی تعدادی از اعضای گروه اخوان المسلمین در شهرهای مختلف این کشور بود که سازمان عفو بین الملل هفته گذشته مصر را بزرگترین زندان مخالفان توصیف کرده بود.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: