۰

۱۰ کشور پیشرو در صنعت مالی اسلامی

مدیرجهانی اقتصادی اسلامی گفت: عربستان، امارات، قطر، کویت، عمان، بحرین، ترکیه، مالزی، اندونزی و پاکستان کشورهای پیشرو در صنعت مالی اسلامی به شمار می آیند.
کد خبر: ۱۹۹۶۷۵
۱۱:۴۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «بشار الناطور» مدیر جهانی اقتصاد اسلامی «فیچ ریتینگز» گفت: حجم سرمایه گذاری اسلامی بین 2 تا 2.2 تریلیون دلار است.

الناطور افزود: 10 کشور بزرگ پیشرو در صنعت مالی اسلامی، عربستان، امارات، قطر، کویت، عمان، بحرین، ترکیه، مالزی، اندونزی و پاکستان هستند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری اسلامی پنج ستون و پایه اصلی دارد که بزرگترین آن بانک های اسلامی به شمار می آید و سهم این بانک به بیش از 70 درصد از کل بازار مالی اسلامی می رسد.

مدیر جهانی اقتصاد اسلامی گفت: دومین ستون بزرگ، صکوک است که 15 درصد از بخش مالی اسلامی را دربرمی گیرد و سومین ستون سیستم بیمه اسلامی و در کنار آن صندوق های شرکت ها و همچنین صندوق های مدیران که با امور مالی اسلامی فعالیت می کنند، است.

الناطور تاکید کرد: 10 کشور بزرگ پیشرو در صنعت مالی اسلامی، بهترین کشورها در سرمایه گذاری اسلامی به شمار می آیند. اما این کشورها از نظر سرمایه گذاری و بودجه یکسان نیستند، مثلا سرمایه گذاری اسلامی در ترکیه با عربستان متفاوت است. به طوری که عربستان بزرگترین کشور از نظر تامین مالی اسلامی با 78 درصد سرمایه گذاری در راس همه این کشورها قرار دارد. پس از آن کویت با 70 درصد و امارات و قطر بین 27 تا 30 درصد رتبه های بعدی را در این بخش به خود اختصاص دادند.

 

وی ادامه داد: درآمد کشورهایی مانند ترکیه و اندونزی در زمینه بانکداری اسلامی در زمان اندک نسبی است. بانکداری اسلامی در ترکیه از سال 1948 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد، اما این بانکها در آن زمان شناخته شده نبودند.

دولت ترکیه تدابیر متعددی را اتخاذ کرد تا توانست در اوایل سال 2000 معرفی جدیدی از بانکداری اسلامی ارایه دهد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: