۰

حمله حزب الکتائب به حزب‌الله در گفت‌وگو با روزنامه سعودی

رئیس حزب «الکتائب اللبنانیه» بشدت از دولت فعلی لبنان انتقاد کرد و مدعی شد، تصمیم‌گیری این دولت در دست حزب‌الله است.
کد خبر: ۱۹۹۶۶۶
۱۰:۴۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «سامی الجمیل» رئیس حزب «الکتائب اللبنانیه» در گفت‌وگویی با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» درباره آنچه خطرناک بودن عملکرد مقامات کنونی دولت لبنان نامید، هشدار داد و مدعی شد، ادامه این وضعیت به معنای «فروپاشی» است.

وی افزود، خطرناک‌تر از وضعیت موجود آن است که آنها کاری برای تغییر انجام نمی‌دهند؛ باید دولتی بی‌طرف از افراد متخصص تشکیل شود تا کشور را نجات دهد.

وی سپس ادعا کرد: این سلطه (دولت)، پوشش لازم را به حزب‌الله می‌دهد، سیاست‌های این حزب را چه با دفاع از آن در محافل بین‌المللی و چه پیرامون سیاست‌های داخلی اجرا می‌کند و به نظر ما نباید هیچ مشروعیتی به دولتی داده شود که مشخص است حزب‌الله آن را تشکیل داده و با تصمیم‌ها راهبردی خود اداره‌اش می‌کند.

الجمیل در ادامه، متحدان سابق خود «سعد الحریری» نخست‌وزیر، «ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» و «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» را مسؤول وضعیت موجود دانست زیرا به گفته وی، آنها با مصالحه‌ای که به موجب آن «میشل عون» به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، همراه شدند.

وی سپس مدعی شد، این اقدام تصمیم‌گیری حاکمیتی را به حزب‌الله واگذار و لبنان را داخل یک محور از محورهای موجود و نزاع منطقه کرد.

در سال ۲۰۱۶، سرانجام پرونده خلأ دو سال و نیمه کرسی ریاست جمهوری لبنان با انتخاب ژنرال «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور جدید لبنان بسته شد، کسی که خود و سید حسن نصرالله را یکی می‌داند و به علت دفاع از ایران تحریم شد

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: