۰

مانعی برای ورود زائران اربعین به نجف نیست

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه مانعی برای ورود زائران اربعین حسینی از مرزهای کشورمان به نجف وجود ندارد، گفت: با انجام مقدمات کار،‌ زائران از امروز می‌توانند از مرز خسروی تردد کنند.
کد خبر: ۱۹۹۶۶۳
۱۰:۱۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، احمد محمدی‌فر درباره برخی خبر‌های غیررسمی مبنی بر ممانعت از ورود زائران به نجف به دلیل نا‌امنی در این شهر اظهار کرد: تاکنون گزارشی در رابطه با اینکه ممنوعیتی برای انتقال زائران از مرزهای کشورمان به نجف اعمال شده، نداشته‌ایم و تردد در مرز مهران به صورت طبیعی در جریان است.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارشات، عمده ناآرامی‌ها نیز در بغداد بوده که در حال حاضر نیز شرایطی آرام حاکم است، ادامه داد: مرز خسروی نیز از صبح امروز باز شده و با انجام مقدمات کار، زائران می‌توانند از امروز از این مرز تردد داشته باشند؛ علت تأخیر در باز شدن مرز نیز به دلیل آشوب‌های عراق بود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در کربلا و نجف نیز امنیت برقرار است، تصریح کرد: پیش از این اعلام کرده بودیم که راهپیمایی اربعین از هفدهم تا بیست و هفتم مهر ماه است اما برای اینکه بتوانیم خلاء‌های احتمالی در سرویس‌دهی به زائران را برطرف کنیم تعدادی از موکب‌ها را از سیزدهم مهر در مرز‌های مهران و شلمچه و در عراق ایجاد کردیم تا خدمات‌رسانی به زائران زودتر آغاز شود.

وی همچنین گفت: تردد خودروهای شخصی در مرزها نیز تا پایان مهر ماه ممنوع اعلام شده و صرفا اتوبوس‌ها می‌توانند تردد داشته باشند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: