۰

روایتی از بلیط‌های نذری تا نرخ مصوب بلیط‌های کرمان-شلمچه

یک نفر 10 بلیط خرید و همین جا هدیه داده به کسانی که آرزوی سفر به کربلا و شرکت در پیاده‌روی اربعین را دارند به سمتش رفتم تا از نذرش بپرسم اما رفت تا نذرش بماند برای دلش...
کد خبر: ۱۹۹۶۴۴
۰۸:۵۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، بر حسب آنچه وظیفه بود بعد از تماس چند نفر و بیان گله‌هایی که از قیمت بلیط‌های زائران اربعین داشتند عازم پایانه مسافربری کرمان شدم تا از آنچه برای ما و مردم جای سؤال است، گزارش گرفته و نتیجه را اعلام کنیم.

با یک ذهن تقریباً منفی به آنچه باید پیگیر باشم وارد پایانه شدم، به محض ورود از مسافران سؤال می‌کردم قصد سفر به‌ کجا را دارند و قیمت بلیط چند هست، تقریباً تمام پایانه را گشتم و از تک‌تک شرکت‌های مسافربری قیمت بلیط‌ها را پرسیدم، بلیط سفر به شلمچه که مسیر کرمانی‌ها به سمت خروج از مرز و پیاده‌روی اربعین است، قیمت همان قیمتی بود که مدیران از قبل اعلام کرده بودند.

در حین تهیه این گزارش و گفت‌وگو با مردم و اینکه بلیط چرا تمام شده و تقریباً برای اتوبوس عادی خیلی کم است، متوجه اتفاق جالبی در این پایانه شدم که به عشق آقا اباعبدالله (علیه السلام) شکل گرفته بود.

یکی از مسئولان حاضر در پایانه مسافربری به ‌من گفت: آن شخصی که آمد و 10 تا بلیط خرید و رفت را دیدید؟ گفتم چه‌طور؟ گفت اینجا افرادی می‌آیند که نذر دارند دیگرانی را به کربلا بفرستند و ما شاهد این خرید چندتایی بلیط هستیم.

بله، یک نفر 10 بلیط خرید و همین جا هدیه داده به کسانی که آرزوی سفر به کربلا و شرکت در پیاده‌روی اربعین را دارند به سمتش رفتم تا از نذرش بپرسم اما رفت تا نذرش بماند برای دلش...

به گفته افراد حاضر در پایانه اینجا هستند کسانی که می‌نشینند تا شاید کسی نذری داشته باشد و بلیطی برایشان بخرد، می‌گویند این روزها این نذرها تکرار می‌شود...

اما پس از این اتفاق و این حرف‌ها که به‌همراه بغض و چشم‌های خیس آن جوان مسئول برایم روایت شد، گفتم چه‌قدر خوب است، گزارشات اینچنین حالمان را خوب کند.

اختصاص ۷۵ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل کرمان به اربعین

اما سیدعلی سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان در حاشیه ستاد اربعین استان بیان داشت: از ۲۳ محرم تا ۶ صفر سال گذشته ۹۰۶ نفر مسافر به مرز شلمچه داشته‌ایم اما در مدت مشابه سال جاری این رقم به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده یعنی تاکنون هشت برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در مرز مهران سال گذشته در همین بازه زمانی ۷۷۴ نفر مسافر از کرمان به مرز مهران داشته‌ایم که این رقم در سال جاری به ۴ هزار و ۴۰۰ نفر شده و ۶ برابر افزایش داشته‌ایم.

سیدعلیخانی عنوان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند ما قطعا در اعزام زائران اگر نخواهیم سرویس‌های داخلی را تعطیل کنیم حتما به مشکل بر می‌خوریم.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان تاکید کرد: در مصوبه‌ای که ستاد مرکزی اربعین در تاریخ سوم مهرماه سال جاری ارسال کرده حداقل ۷۵ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل به اربعین اختصاص داده شود.

وی گفت: سال گذشته بدون اینکه مشکلی برای سرویس‌های عادی ایجاد شود بحث اربعین را پوشش دادیم و از ۵۰۰ دستگاه، ۳۵۰ دستگاه را به حمل و نقل اربعین اختصاص دادیم اما امسال مجبوریم، ۵۰۰ دستگاه را به اربعین اختصاص دهیم و باید خیلی از سرویس‌های داخلی را تعطیل کنیم.

سیدعلیخانی بیان کرد: مشکل ما در اعزام زائران به مرزها کمتر است اما در برگشتن قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد اگر بحث افزایش مسافر با اتوبوس را داشته باشیم.

افزایش قیمت بلیط از ابتدای امسال نداشتیم/کاروان‌ها به شرکت‌ها مراجعه کنند

وی در مورد قیمت بلیط‌های اتوبوس‌ها در ایام اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قیمت اتوبوس‌ها از ابتدای سال تاکنون برای مرز شلمچه افزایش قیمت نداشته است و قیمت بلیط اتوبوس ۴۰ نفره برای هر نفر ۱۳۵هزار تومان و اتوبوس وی‌آی‌پی ۲۵ نفره برای هر نفر ۲۴۰ هزار تومان است.

سیدعلیخانی عنوان کرد: از ۱۰ مهر ماه طرح اربعین ما شروع شده و تا ۲۹ که بازگشت مسافران از مراسم پیاده‌روی اربعین است به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان گفت: از زائران و کاروان‌هایی که قصد سفر برای پیاده‌روی اربعین را دارند درخواست داریم حتما برای گرفتن اتوبوس‌های دربستی به شرکت‌های مسافربری مراجعه کنند و مستقیم با خود رانندگان صحبت نکنند زیرا هیچ نظارت و کنترلی روی رانندگان وجود ندارد.

وی بیان داشت: امسال تاکید کردیم به شرکت‌های مسافربری مراجعه کنند به دلیل اینکه هم قیمت ثابت و مشخص است و هم خدمات و نظارت کامل وجود دارد.

سیدعلیخانی خاظرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۱ هزار نفر مسافر از طریق حمل و نقل اتوبوسی به مرز انتقال داده شده است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: