۰

افزایش زائران کویتی اربعین بدون توجه به هشدارهای وزارت خارجه

روزنامه الرای نوشت: علی غم هشدارهای وزارت امور خارجه کویت به شهروندان مبنی بر رعایت جانب احتیاط و عدم سفر به عراق در شرایط فعلی که صحنه تظاهرات و ناآرامی ها در استانهای آن است، برنامه های کویتی ها برای سازماندهی سفر زیارتی به شهرهای نجف و کربلا در آستانه اربعین امام حسین(علیه السلام) چه از طریق هوایی و چه زمینی بویژه زائران پیاده ای که قصد پیاده روی به این شهر را دارند، همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۹۹۵۵۸
۱۱:۰۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه الرای نوشت: علی غم هشدارهای وزارت امور خارجه کویت به شهروندان مبنی بر رعایت جانب احتیاط و عدم سفر به عراق در شرایط فعلی که صحنه تظاهرات و ناآرامی ها در استانهای آن است، برنامه های کویتی ها برای سازماندهی سفر زیارتی به شهرهای نجف و کربلا در آستانه اربعین امام حسین(علیه السلام) چه از طریق هوایی و چه زمینی بویژه زائران پیاده ای که قصد پیاده روی به این شهر را دارند، همچنان ادامه دارد.

 «قاسم النجاده» مسئول کاروان زیارتی «الکوثر» در این باره تاکید می کند: تعداد زائران کویتی تحت تاثیر تنش ها و ناآرامی ها در بغداد و شماری از شهرهای این کشور قرار نگرفته و شمار زائرانی که در این کاروان ثبت نام کرده اند از ۳۰۰ زائر فراتر می رود که میانگین معمول زائران این کاروان در هر سال است.

نجاده می گوید: افرادی که با آنها در نجف و کربلا تماس می گیریم تاکید می کنند که اوضاع آن شهرها کاملا آرام است. او تاکید می کند که شمار زائران در همه کاروان ها به هیچ وجه تحت تاثیر تحولات بغداد قرار نگرفته است. جوانانی نیز هستند که به آنجا رسیده و انجام مناسک خود را بدون هیچ مشکلی آغاز کرده اند.

از سوی دیگر «جابر باقر» مسئول خط پیاده روی زائران کویتی بین نجف و کربلا نیز با اشاره به آرامش اوضاع در نجف و کربلا بیان کرد: پخش زنده صحنه های مربوط به زائران امام حسین(علیه السلام) از طریق برخی شبکه های ماهواره ای بهترین دلیل بر آرامش اوضاع است.

وی با اشاره به ارتباط دائم با افرادی در کربلا و نجف برای اطمینان از وضعیت زائران، تاکید کرد که همه تاکید می کنند که اوضاع امن است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

«یحیی حیاتی» مدیر کاروان «السبطین» نیز به الرای می گوید: ۷ هواپیمای خطوط هوایی الجزیره با ۱۰۴۰ صندلی برای زائران عتبات مقدسه در نجف و کربلا به مناسبت اربعین امام حسین(علیه السلام) به طور کامل رزرو شده است.

حیاتی لغو پروازها به نجف و کربلا را تکذیب و تاکید کرد برعکس درخواست ها برای رزو بلیط در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه ناآرامی ها در بغداد و برخی استان هاست، تاکید کرد: شاهدان عینی در استان های نجف و کربلا می گویند که اوضاع عادی است و راههای زائران باز است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

«سعود الشمری» مدیر کاروان «المنار» نیز گفت: اوضاع عادی است. بلیط ها تمام شده و درخواست رزو بلیط هنوز هم ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه حتی یک مورد لغو سفر به کربلا وجود نداشته، افزود: این کاروان به سازماندهی سفرها ادامه می دهد و سفر روز ۱۷ اکتبر به طور کامل برای زیارت اربعین رزرو شده است و همه اخباری که به ما می رسد اطمینان بخش است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: