۰

این کودکان حتما واکسن آنفولانزا بزنند

عضو کمیته کشوری پیشگیری از آنفلوآنزا تاکید کرد: کودکانی که به مهد کودک و یا آمادگی می روند از اولویت خاصی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند و باید این واکسن را حتما بزنند چون هنگامیکه کودکی دچار این بیماری می شود سه تا پنج نفر را نیز گرفتار آنفلوآنزا می کند.
کد خبر: ۱۹۹۵۳۷
۱۰:۳۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مسعود مردانی روز یکشنبه به مناسبت هفته کودک افزود: بیماری آنفلوآنزا بیش از حد معمول در کودکان در فصول سرد سال دیده می شود به همین دلیل تزریق واکسن این بیماری برای کودکان 6 ماه تا 6 سال جزو اولویت های سازمان جهانی بهداشت است.

وی اظهار داشت: اواخر مهر تا اوایل آبان ماه بهترین فرصت برای تزریق واکسن آنفلوآنزا کودکان است و توصیه می شود کودکان 6 ماه تا سه سال واکسن هلندی چهار ظرفیتی آنفلوآنزا که تاییدیه سازمان غذا و دارو را ندارند، را تزریق نکنند و مابقی برندهای این واکسن قابل استفاده است.

مردانی تصریح کرد: کودکان باید واکسن آنفلوآنزا را در دو نوبت شامل نصف دوز واکسن را اکنون و نصف دوز دیگر را چهار هفته بعد بزنند تا در برابر این بیماری واکسینه شوند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: این بیماری بین کودکان بسیار شایع است و علایمی مانند بدن درد، تب، سردرد، احساس ضعف و خستگی، خواب آلودگی، کاهش اشتها، استفراغ و آبریزش بینی دارد.

به گفته مردانی بیماری هایی مانند سرماخوردگی ، عفونت های تنفسی و یا حتی دندان درآوردن در کودکان نیز علایم آنفلوانزا را دارد و به همین دلیل به والدین توصیه می شود به محض مشاهده این علایم به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنند تا تشخیص دقیق بیماری در کودک داده و درمان طبق بیماری برای او تجویز شود.

وی، شسشتوی مکرر دست ،استفاده از دستمال کاغذی یکبارمصرف، دست ندادن و روبوسی نکردن را برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا ضروری دانست و از والدین خواست به مسایل بهداشتی کودکان بیشتر توجه کنند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: