۰

درمان مشکلات قلبی با طب سنتی

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: موثرترین سبزیجات برای مقابله با مشکلات قلبی؛ ترخون است.
کد خبر: ۱۹۹۴۵۵
۱۶:۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، اظهار کرد: قلب یکی از اجزای اصلی دستگاه گردش خون در انسان‌هاست و با ضربان‌های خود خون را در رگ‌ها جاری می‌سازد. وظیفه قلب رساندن اکسیژن سالم به همه قسمت‌ها و خارج کردن اکسید کربن به خصوص از مغز خواهد بود.

عظمایی درباره علائم مشکلات قلبی تصریح کرد: فرد مبتلا درد‌هایی را در پشت گردن یا فک احساس می‌کند. دچار تنگی نفس، تهوع، به سرعت خسته و مضطرب شدن، سوء هاضمه، مشکلاتی همچون سوزش معده خواهد شد. اگر به هر دلیلی آسیب دیدگی در قلب به وجود آید، تپش نامنظم قلب به وجود آمده و موجب درد در قفسه سینه خواهد شد که فرد باید فورا به پزشک مربوطه مراجعه کند.

او در ادامه گفت: عروق کورونر قلب، خون را از طریق شریان‌ها به تمام سلول‌های بدن می‌رساند، اما گروه کرونر باعث ورود اکسیژن و مواد غذایی، خون خواهد شد. نارسایی قلبی درواقع ناتوان شدن آن در عملکرد پمپاژ است. کاردیو میوپاتی یعنی تغییراتی که در محیط قلب که موجب به هم خوردن پمپاژ خون می‌شود اتفاق می‌افتد. یعنی زمانی که تغییراتی در ماهیچه قلب اتفاق می‌افتد، پمپاژ خون دچار مشکل شده و فرد دچار فشار خون بالا خواهد شد. فرد در این شرایط دچار مشکلات قلبی می‌شود.

عظمایی بیان کرد: کاردیو میوپاتی با بالا بودن فشار خون، مشکلات گوارشی، یبوست‌های مزمن اتفاق خواهد افتاد. افرادی که اضطراب و استرس، درگیری‌های کاری زیادی دارند حتما در معرض خطر این بیماری خواهند بود. افرادی که کلسترول پروتکل‌های مضر بالایی در خودشان دارند یا زیادی از سیگار و مشروبات الکلی مصرف می‌کنند. حتی فعالیت بدنی کمی دارند و دارای چاقی مفرطی هستند بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

او درباره درمان مشکلات قلبی با طب سنتی گفت: به طور کلی درمان بیماری‌های قلبی بستگی به تغییرات سبک زندگی و پرهیزات غذایی، مصرف الکل دارد. افراد باید از خوردن غذا‌های ساندویچی، کنسروی اجتناب کنند. افراد می‌توانند به طور مرتب ماهانه حجامت و زالو درمانی انجام دهند.

عظمایی در ادامه افزود: موثرترین سبزیجات برای مقابله با مشکلات قلبی؛ ترخون است. مصرف سبزی جعفری همراه با ترخون چربی و سموم را از مویرگ‌ها و عروق خونی دفع خواهد کرد. بیماران قلبی می‌توانند با ترکیبات کردن سبزیجاتی همچون خیار، کاهو گوجه فرنگی، هویج، جعفری و ترخون سالادی تهیه کنند و این سالاد را همراه با روغن زیتون بودار و آب لیمو ترش ۳۰ دقیقه قبل از غذا بخورند. بیماران قلبی باید از مصرف هر نوع روغن جامد و صنعتی خودداری کنند و بیشتر از روغن‌های زیتون و کنجد استفاده کنند.

مبتلایان قلبی می‌توانند عرقیجات مفید همانند بیدمشک کیالک، سنبل الطیب، اسطوخدوس و بادرنجبویه را به نسبت مساوی با هم ترکیب کرده و روزانه ۳ استکان از این مخلوط میل کنند. مصرف این عرقیجات موجب آرامش قلبی و پاکسازی سموم خواهد شد. بیماران قلبی می‌توانند دو قاشق غذا خوری گلاب را با عرق بیدمشک به همراه مقداری آب جوش ولرم در یک لیوان با هم ترکیب کرده سپس به آن زعفران اضافه کنید و بعد با کمی نبات و عسل خورده شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری قلبی می‌توانند با ترکیب سیر و لیمو ترش باعث کم شدن این نوع عارضه شوند. به طوریکه ۳۵ حبه سیر خرد شده یا رنده شده را با مقداری آب بدون کلر ترجیحا آب چشمه اضافه کنند، پس از اینکه مواد به خوبی با هم ترکیب شدند ترکیب را روی حرارت ملایم گذاشته و با نخستین جوشی که زد، داخل صافی ریخته سپس این ترکیبات را درون ظرف شیشه‌ای بریزید و هر روز صبح ناشتا یک سوم استکان معادل سه قاشق غذاخوری از آن میل کنند. افراد باید به مدت ۲۱ روز این معجون را بخورند و مدتی استراحت کرده و سپس دوره دوم را آغاز کنند. بیماران قلبی می‌توانند سه دوره از این درمان استفاده کنند. البته افرادی که ناراحتی معده دارند باید مخلوط سیر و لیمو ترش را دو تا سه ساعت بعد از صبحانه میل کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: