۰

کشف تیم اینستاگرامی فروش انواع طلسم و دعانویسی

شاکیه به علت مشکلات زناشویی با مشاهده تبلیغات کذب و دغل کارانه در صفحه ای از اینستاگرام، اقدام به پرداخت هزینه برای خرید انگشتر نگین دار با رکاب طلا و به ظاهر طلسم موکل دار می کند.
کد خبر: ۱۹۸۶۵۷
۱۵:۲۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس پلیس فتا استان از کشف پرونده کلاهبرداری و شناسایی فردی جوان و همدستان وی به دلیل دست آویزسازی فروش طلسمات و دعانویسی در شبکه های اجتماعی مجازی خبر داد.

 سرهنگ علی اصغر افتخاری در این خصوص اظهار کرد: با مراجعه خانمی از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی،پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار کرد: شاکیه به علت مشکلات زناشویی با مشاهده تبلیغات کذب و دغل کارانه در صفحه ای از اینستاگرام، اقدام به پرداخت هزینه برای خرید انگشتر نگین دار با رکاب طلا و به ظاهر طلسم موکل دار می کند.

وی بیان کرد: متهم در چند نوبت به بهانه های واهی مبلغ ۱۲ میلیون تومان از فرد مونث به شیوه کارت به کارت دریافت می کند ولی انگشتر مذکور ارسال نمی شود و تنها کلیپی اختصاصی از بساط سحر و جادو با شمع های روشن، نوشته ها و تصاویر نامفهوم از طریق واتس آپ برای مشتری اغفال شده ارسال می کند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: مالک پیج اینستاگرام با لفاظی های کلامی از قبیل علوم غریبه، ضمانت کتبی، اخذ مجوز از عالم مذهبی مشهور در عراق، برگزاری جلسات حضوری و تلفنی، قدرت های طلسم به همراه چت های ساختگی از رضایت مشتریان اقدام به جذب مشتری و اعتمادسازی می کند، سپس ضمن ارتباط گیری با مشتریان به واسطه دایرکت اینستاگرام، واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی آنها را فریب می دهد.

وی افزود: در جریان ردگیری دقیق ارتباطات و ابزارهای متهمان، بررسی تراکنش های مالی و اقدامات فنی، ادله دیجیتال انکار ناپذیر توسط کارشناسان پلیس فتا جمع آوری و با توجه به محل سکونت متهمان در استان دیگر، با ارجاع پرونده مراحل دستگیری توسط پلیس فتا استان مربوطه با موفقیت انجام شده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به ساده لوحی و باورهای انحرافی در برخی از شهروندان، یکی از دست آویزهای مطلوب برای تحصیل مال نامشروع از طریق فضای مجازی، تبلیغ رمالی و دعانویسی های ساختگی است، سالیانه پرونده های بسیاری با موضوع کلاهبرداری در این رابطه تشکیل و مجرمان بر اساس قانون جرائم سایبری به مجازات حبس و پرداخت خسارت محکوم می شوند.

سرهنگ "علی اصغر افتخاری" در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه عواملی همچون باورهای اشتباه،جاذبه های پیشگویی و علوم غریبه،ضعف ایمان به قدرت الهی، عدم حمایت خواهی از علمای فرهیخته مذهبی و کارشناسان روانشناسی موجب گردیده است افراد زیادی به هدف گره گشایی در دام رمال ها گرفتار و در عوض رفع مشکل دچار صدمات مالی و روانی جدیدی شوند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: