۰

جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید

در این بسته دانستنی‌های پزشکی از عوارض لاک‌زدن برای کودکان، خوابیدن با دهان باز و اصول شست‌وشوی صحیح مو‌ها خواهیم گفت.
کد خبر: ۱۹۸۴۳۸
۱۳:۴۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

پفک می تواند بزرگترین دشمن کودکان باشد

پفک می تواند ۹برابر وزن خودش آب جذب کند. پفک معمولا حجم زیادی از معده را اشغال می کند و آب فراوانی را به خود جذب خواهد کرد. همین موضوع باعث خواهد شد که کودک یا هر مصرف کننده دیگری از خوردن وعده های غذایی اصلی اجتناب کند.اگر پفک با آب ترکیب شود به طور موضعی می تواند باعث تحریک و التهاب معده شود در نهایت موجب چسبندگی روده و یبوست خواهد شد. پفک دارای مقدار فراوانی نمک تجزیه شده است که باعث دریافت بیش از حد مایعات در کودکان می شود و بار زیادی را به کبد و کلیه کودک تحمیل می کند. پفک عامل فشار خون و مشکلات قلبی، عروقی فرزندان ما در سنین بالاتر خواهد بود. مواد رنگی و افزودنی های موجود در پفک موجب بروز آلرژی غذایی به شکل اختلال گوارشی، آلرژی پوستی و تنفسی در کودکان، سوء جذب و هضم مواد غذایی خواهد شد.

پفک دارای ماده قرمز و نارنجی رنگ است که سبب اختلالات رفتاری و اضطراب و پرخاشگری و عصبانیت در کودکان می شود. به اثرات مخرب دیگر پفک، کم خونی،کوتاهی قد را هم اضافه کنید. پفک از پنیرهای تلخ فاسد و تاریخ گذشته تهیه می شود که باعث ایجاد کیست تخمدان در کودکان و زنان و کم وزن شدن جنین خواهد شد.

جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید

لاک دشمن کودکان

لاک دارای ترکیبات سرطان زاست که برای کودکان بسیار مضر خواهد بود.حتی می تواند موجب بیماری هایی همچون تیروئید، ناباروری، مشکلات ریوی و پوستی شود. کودکان بیشتر اوقات دست هایشان داخل دهانشان می گذارند و حتی لاک های خود را می خورند. سم هایی درون لاک است که برای کودکان بسیار مضر خواهد بود. سم هایی همچون تریفنیل فسفات مشکلات هورمونی و باروری ایجاد می کند. فرمالدئید بشدت سرطانزا و موجب مشکلات ریوی خواهد شد. تولوئن موجود در لاک می تواند اختلال در رشد کودک به وجود آورد. مخصوصا اگر کودک عادت به جویدن ناخن دارد، لاک خطرناک است. عوامل براق کننده در لاکهای ناخن باعث کاهش هوش کودک خواهد شد و مصرف لاک در طی بارداری تاثیر مخربی بر رشد مغز جنین و تنظیمات هورمون تیرویید خانم های باردار خواهد گذاشت. این مسئله در لاک های انقضا شده که وقتی دربشان را باز می کنیم مثل آدامس کش می آیند ده ها برابر خواهد بود.

جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید

فصل پاییز همراه با عطسه های ناراحت کننده

افرادی که در فصل پاییز و زمستان دچار آبریزش فراوان بینی می شوند، می توانند چای بابونه بنوشند. چای بابونه اثرات آنتی هیستامینی دارد که می تواند جلوی عطسه‌های مکرر را بگیرد. با خوردن روزانه یک لیوان چای بابونه می توانید به کاهش سطح هیستامین‌های موجود در بدن و عطسه‌های ناشی از آن کمک کنید.

جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید

قبل از شامپو زدن از روغن ها استفاده کنید

افراد قبل از حمام کردن بهتر است تمام قسمت های موی خود را چرب کنند. پیشنهاد می شود روغن‌هایی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن خردل و روغن کرچک را امتحان کنید. اگر گفته می شود روغن استفاده کنید به این دلیل است که روغن ها عنصرهای قوی موجود در شامپو را که می‌توانند به ساقه‌های مو آسیب بزنند و چربی طبیعی آنها را از بین ببرند، خنثی می کنند و به موهایتان ظاهری سالم‌تر و شاداب تر خواهند داد.

جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید

عامل بزرگ میگرن هندزفری هاست

استفاده زیاد و طولانی مدت از هندزفری برای شنیدن موسیقی که این روزها در جامعه و بخصوص میان زنان ایرانی رواج زیادی پیدا کرده است، ابتلا به میگرن را تشدید خواهد کرد.

جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید

با دهان باز خوابیدن بسیار خطرناک است

هنگام خواب شبانه تولید بزاق دهان کاهش پیدا می کند و افرادی که با دهان باز می خوابند، بیشتر در معرض پوسیدگی دندان قرار خواهند گرفت و وضعیت پوسیدگی دندانشان افزایش خواهد یافت. در افرادی که با دهان باز می خوابند، این موضوع برای دندان های انتهایی آن ها مضر تر خواهد بود.

جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید

بهترین روش برای مسواک زدن اصولی

افراد باید با حرکات افقی ساده و با نگه داشتن مسواک در حالت ۴۵ درجه دندان هایشان را مسواک بزنند. افراد حتما از مسواک زدن شدید دندان هایشان اجتناب کنند و مسواک را مانند یک مداد در دستانشان نگه دارند. این روش ساده در حفظ سلامت لثه‌ها هم بسیار موثر خواهد بود.

جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید

نکته ظریفی در مسواک زدن بعد از خوردن شیرینی و نوشیدنی های شیرین وجود دارد. معمولا مسواک زدن برای هر فردی باید ۲ دقیقه زمان ببرد تا باکتری های موجود در غذا که اسید تولید می کنند از بین بروند. بنابراین اگر فرد چند دقیقه بعد از خوردن شیرینی مسواک بزند، اسید از قبل مینای دندان شما را خراب کرده است. آسانترین، موثرترین و ایمن ترین روش برای دندان ها مسواک زدن اصولی است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: