۰

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

در این مطلب سری به آشپزخانه چینی زده ایم و دستور تهیه ست غذایی بی نظیری را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم این منوی غذایی خوشمزه مورد توجه تان قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۹۸۲۲۱
۰۹:۵۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

شیعه نیوز: اگر شما تمایل دارید برای آشپزی آخر هفته تان منوی فرنگی بی نظیری را تهیه کنید بهتر است دسر و پیش غذا و غذایی را انتخاب نمایید که با ذائقه مهمان ها و اعضای خانواده تان مطابقت داشته باشد. سوپ مرغ ، خوراک گوشت چرخ کرده و کته ، تارت تخم مرغ منوی بی نظیری چینی را تشکیل می دهند و شما می توانید با تهیه این منو اعضای خانواده و مهمان هایتان را سوپرایز نمایید.
آشپزی آخر هفته با منوی چینی خوشمزه

اغلب کدبانوها تمایل دارند آخر هفته ها با تهیه منوی غذایی خوشمزه دورهمی به یاد ماندنی را داشته باشند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با دستور تهیه منوی غذایی چینی آشنا شوید.

دستور تهیه سوپ مرغ و ذرت پیش غذای محبوب چینی

سوپ مرغ و ذرت پیش غذایی سالم و مقوی است و شما می توانید این نوع پیش غذا را به راحتی در منزل تهیه نمایید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

مواد لازم:

سینه مرغ خرد شده : ۱۰۰ گرم
پودر نشاسته ذرت : یک قاشق چایخوری
دانه ذرت شیرین یا کنسرو ذرت : ۱.۵ لیوان
آب مرغ : ۴ لیوان
زردچوبه : نصف قاشق چایخوری
روغن کنجد : نصف قاشق چایخوری
نمک : نصف قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری
پودر نشاسته برای تهیه سس ذرت : ۱/۴ لیوان
آب مرغ برای تهیه سس ذرت : نصف لیوان
سفیده تخم مرغ برای تهیه سس ذرت : دو عدد
گشنیز خرد شده : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای تهیه سوپ مرغ و ذرت ابتدا سینه مرغ ریز خرد شده را درون ظرفی مناسب به همراه پودر نشاسته ذرت و یک قاشق آب بریزید و اجازه دهید تا سینه مرغ به مدت یک ساعت استراحت کند.

ذرت ها را به کمک چاقو خرد نمایید تا به صورت قطعاتی ریز تبدیل شوند.

۴ لیوان آب مرغ را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید سپس ذرت های خرد شده و زردچوبه را به آب مرغ بیفزایید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا ذرت ها به مدت ۱۰ دقیقه پخته شوند.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده روغن کنجد و فلفل و نمک را به مواد سوپ بیفزایید و شعله گاز را بیشتر کنید تا مایه سوپ شروع به جوشیدن کند.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

پودر نشاسته و آب مرغ و سفیده تخم مرغ را با یکدیگر ترکیب نمایید و سس مخصوص را به آرامی به مایه سوپ بیفزایید سپس مواد را هم بزنید تا سس درون مایه سوپ حل شود.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

در مرحله آخر طرز تهیه سوپ مرغ و ذرت ، سینه مرغ خرد شده را به مواد سوپ بیفزایید و اجازه دهید تا سینه مرغ به مدت ۱۵ دقیقه پخته شود و جا بیفتد سپس سوپ را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و با گشنیز خرد شده آن را تزیین نمایید.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته
دستور تهیه خوراک گوشت چرخ کرده غذایی مقوی و خوشمزه

خوراک گوشت چرخ کرده از انواع غذاهای پرطرفدار در کشور چین است که به همراه کته یا برنج میل می شود و شما می توانید این نوع خوراک مقوی را در منزل برای آخر هفته تان بپزید.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده گاو : ۳۰۰ گرم
روغن گیاهی : دو قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده : دو عدد
۱/۲ زنجبیل تازه و خرد شده
نمک : نصف قاشق چایخوری
روغن کنجد : یک قاشق غذاخوری
فلفل سبز تازه و خرد شده : ۶ عدد
فلفل چیلی تازه و خرد شده ( در صورت تمایل ) : یک عدد
پیاز کوچک و خرد شده : یک عدد
سویا سس : دو قاشق غذاخوری
سرکه سیاه یا سرکه انگور : نصف قاشق غذاخوری
سیر خرد شده : دو حبه

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

طرز تهیه خوراک گوشت چرخ کرده چینی

برای تهیه خوراک گوشت چرخ کرده ابتدا درون ظرفی مناسب پیازچه خرد شده و گوشت و نمک و زنجبیل و روغن کنجد را با یکدیگر ترکیب نمایید و به مدت ۱۵ دقیقه مایه گوشتی را در مکانی مناسب قرار دهید.

درون تابه ای مناسب دو قاشق غذاخوری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مخلوط گوشتی را درون تابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه آن را تفت دهید تا گوشت به خوبی سرخ شود.

به ترتیب سیر و پیاز و فلفل خرد شده را به خوراک بیفزایید و سرخ کردن مواد را به مدت ۴ دقیقه دیگر ادامه دهید و این خوراک خوشمزه را درون ظرفی مناسب بریزید و سویا سس را به همراه سرکه به آن بیفزایید و آن را به همراه کته یا پلو میل کنید.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته


دستور تهیه تارت تخم مرغ دسر چینی بی نظیر

تارت تخم مرغ دسر محبوب چینی است که امروزه در سایر کشورها به دلیل طعم بی نظیری که دارد طرفدارن زیادی را پیدا کرده است.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

مواد لازم:

تخم مرغ متوسط : دو عدد
آب جوش : ۹۰ میلی لیتر
شکر : ۳۵ گرم
نمک : ۱/۸ قاشق چایخوری
شیر پرچرب : دو قاشق غذاخوری
کلاف وانیل : به مقدار لازم
آرد سفید : ۹۰ گرم
کره : ۵۰ گرم
شکر برای تهیه خمیر تارت : ۲۵ گرم
تخم مرغ زده شده برای تهیه خمیر تارت : یک قاشق غذاخوری
کلاف وانیل برای تهیه خمیر تارت : به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه تارت تخم مرغ ابتدا ۳۵ گرم شکر را به همراه نمک درون ظرفی مناسب بریزید و آب جوش را به آن بیفزایید و هم بزنید تا شکر را درون آب حل شود سپس تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب بشکنید و آن را هم بزنید و یک قاشق غذاخوری از تخم مرغ زده شده را برای تهیه خمیر تارت بردارید سپس شکر و آب خنک شده را به همراه وانیل و شیر به تخم مرغ زده شده بیفزایید و مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند و مایه تارت را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

درون ظرفی مناسب آرد را به همراه کره آب شده و ۲۵ گرم شکر ترکیب کنید و مخلوط مواد را با کمک دست ورز دهید تا به صورت خمیری تبدیل شود سپس تخم مرغ زده شده را به همراه وانیل به مواد بیفزایید و خمیر را ورز دهید تا جایی که به دست نچسبد و روی خمیر را به کمک سلفون بپوشانید و به مدت نیم ساعت خمیر تارت را در مکانی مناسب قرار دهید.

خمیر تارت را به ۸ قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر قسمت از خمیر را به صورت دایره ای در کف قالب پهن نمایید توجه داشته باشید که کف قالب را باید از قبل به کمک مقداری کره چرب نمایید سپس مایه دسر را در وسط خمیر بریزید تا ۸۰ درصد از گودی قالب پر شود و قالب ها را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم کرده اید قرار دهید.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته

بعد از مدت زمان ذکر شده تارت تخم مرغ را از فر بیرون آورید و اجازه دهید تا به صورت کامل خنک شود سپس به کمک چاقویی تیز دور تارت ها را از قالب جدا کنید و تارت ها را درون ظرفی مناسب برگردانید.

غذاهای محبوب چینی برای آخر هفته


در این مطلب با دستور تهیه سوپ مرغ و خوراک گوشت چرخ کرده و تارت تخم مرغ آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ست غذایی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

منبع : آرگا

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: