۰

۲ میلیون کودک یمنی از تحصیل محروم شده اند

صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که تداوم جنگ در یمن ۲ میلیون کودک یمنی را از رفتن به مدرسه در سال جاری محروم کرد.
کد خبر: ۱۹۸۱۳۹
۱۴:۵۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که تداوم جنگ در یمن ۲ میلیون کودک یمنی را از رفتن به مدرسه در سال جاری محروم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که جنگ دایر در یمن ۲میلیون کودک را از مدرسه محروم کرده است که از این میان نیم میلیون کودک از سال ۲۰۱۵ یعنی شروع حملات ائتلاف عربی به سرکردگی

عربستان به این کشور از مدرسه محروم شده اند.

این سازمان هشدار داد که از ۷ میلیون کودک در سن مدرسه، آموزش ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار کودک در خطر است چرا که حقوق معلمان بیش از دو سال است که پرداخت نشده است.

سارا بیسلو نماینده یونیسف در یمن نیز گفت که جنگ و حملات به مدارس و آوارگی مردم این کشور و علاوه بر آن فقر و محرومیت نیز باعث شده تا کودکان به مدارس و امکان تحصیل دسترسی نداشته باشند.

وی هشدار داد؛ کودکانی که نمی توانند تحصیل کنند در معرض انواع خطرات از جمله سوءاستفاده و نقض حقوق هستند.

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه هشدار داد که کاهش کمک‌های مالی جان میلیون‌ها کودک در یمن را تهدید می‌کند.

جنگ تحمیلی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن ادامه دارد و محاصره همه جانبه این کشور اوضاع وخیمی را برای غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان ایجاد کرده است.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، کمبود شدید مواد غذایی و دارو در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس

جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: