۰

افزایش فشارهای آمریکا بر چین در موضوع مسلمانان اویغور

دولت آمریکا که درگیر نبرد تجاری با چین است در حال افزایش فشارها بر پکن بر سر سرکوب سیستماتیک مسلمانان اویغور است.
کد خبر: ۱۹۸۰۵۰
۰۹:۴۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه میزبان هیاتی در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بود که محور اصلی آن مساله اویغورهای ساکن استان سین‌کیانگ واقع در غرب چین بود.

سه مسلمان اویغور در این نشست به بیان این مساله پرداختند که چگونه دولت چین سایر اویغورها را در اردوگاه های بازپروری اسکان داده و آنها را مجبور می‌کند تا با جاسوس‌ها در خانه‌هایشان زندگی کنند و آنها را هم در داخل و هم در خارج مورد جاسوسی و تهدید قرار می‌دهد تا راه و روش زندگی اویغورها را حذف کند و آنها را مجبور به سکوت کند.

"سم براونبک"، سفیر آمریکا در امور آزادی بین‌المللی مذهب گفت: چین با عقاید در نبرد است. نگرانی‌های آمریکا مربوط به اویغورها، تبتی‌ها، مسیحی‌ها و جنبش معنوی موسوم به "فالون گونگ" است. آنها با تمام عقاید و مذاهب در نبرد هستند.

اما دولت چین این اتهامات را مکررا رد می‌کند و می‌گوید، اردوگاه‌های مذکور در سین‌کیانگ برای آموزش‌های فنی-حرفه‌ای ایجاد شده است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، امیدوارند با انتشار عمومی داستان‌های اویغورها، آگاهی درباره این سرکوب شدید افزایش یابد و سایر کشورها و سازمان ملل هم ترغیب شود تا فشار بیشتری بر چین وارد آورد.

کنگره آمریکا نیز در حال بررسی لایحه‌ای است که نوع رفتار با اویغورها را محکوم می‌کند و از دولت ایالات متحده می‌خواهد تا تحریم‌های بیشتری را مدنظر داشته باشد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: