۰

پول ثبت‌نام زوار اربعین کجا خرج می‌شود؟

بیش از 3هزار امدادگر جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی در راهپیمایی اربعین در آماده باش هستند. 500 پایگاه امدادی برای ارائه خدمات امدادی، درمانی و اسکان اضطراری زائران حسینی مستقر شده است.
کد خبر: ۱۹۷۹۵۲
۱۳:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حذف ویزا از مراسم اربعین امسال باعث کاهش چشمگیر هزینه های این سفر برای زائران اباعبدالله شده است. اما علت دریافت مبلغ 25هزار تومان از زوار و نحوه هزینه کرد آن، سوالی است که رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر درباره آن توضیحاتی ارائه کرده است.

مرتضی سلیمی درباره هزینه‌ای که زائران برای خدمات هلال‌احمر در کشور عراق در زمان خروج از کشور پرداخت می‌کنند، می گوید: «کل مبلغی که زائران برای ورود به عراق پرداخت می‌کنند 25 هزارتومان است که سهم خدمات هلال‌احمر هم 7 هزارتومان بابت خدماتدهی در کشور عراق است. مابقی این مبلغ مربوط به بیمه زوار است. هزینه تخصیصی به هلال احمر نیز برای پرداخت هزینه‌های اسکان نیروها، خدمات پزشکی و اسکان اضطراری زائران به هلال‌احمر پرداخت می‌شود.»

رئیس امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه در تمام طول مسیر برای راهنمایی زائران اقدامات مناسبی انجام شده و زائران در طول مسیر راهپیمایی در داخل و خارج کشور می‌توانند برای دریافت خدمات امدادی با شماره 112 تماس بگیرند، توضیح می‌دهد: «فعالیت‌های هلال‌احمر در راهپیمایی اربعین توسط سازمان امداد و نجات و سازمان حج، زیارت جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود. تمام کادر امدادی کارت هویت دارند و بدون استثنا تمام پایگاه‌های هلال‌احمر با تابلو مشخص شده‌اند. زائران امکان استقرار در تمام پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر را دارند و تمام امکانات برای پذیرش آنان در نظر گرفته شده است.»

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بر آماده‌باش کامل نیروهای امدادی در روزهای قبل و بعد اربعین تأکید می‌کند و می‌گوید: «امسال در محورهای مواصلاتی استان‌های معین 80 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری آماده‌باش هستند که در هرکدام از این پایگاه‌ها 100 نفر فعالیت می‌کنند. البته بیش از 450 پایگاه امداد و نجات هم در سراسر کشور آماده باش هستند که جدا از ارائه خدمات به زائران حسینی آمادگی کامل برای پوشش هر نوع حادثه احتمالی را دارند. به منظور پوشش تمام خدمات پایگاه‌های امدادی در شهرهای مهران، چذابه، شلمچه و خسروی بالگرد مستقر شده است. 130 آمبولانس در پایگاه‌های استان‌های معین مستقر شده اند. 36 دستگاه موتورسیکلت امدادی هم در طول مسیر کار امدادرسانی را به زائران پوشش می‌دهند.»

مرتضی سلیمی درباره خدمات جمعیت هلال‌احمر در کشور عراق توضیح می‌دهد: «بیش از 2 هزار نفر نیروی هلال احمر داوطلبانه برای خدمت به زائران اربعین در داخل کشور و عراق حضور دارند؛ در شهرهای کربلا، نجف، حله، کاظمین، سامراء و مسیر نجف به کربلا 42 دستگاه آمبولانس و 8 اتوبوس آمبولانس مستقر است. پایگاه‌های متعددی در مسیر در نظر گرفته شده و بیش هزار و پانصد نفر نیروی امدادی و کادر پزشکی فعالیت می‌کنند.»

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: