۰

دانشگاه قم در کنار حوزه ناشر معارف قرآن باشد

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایات در خصوص نشر علم در آخرالزمان از شهر قم بر لزوم همراهی دانشگاه قم با حوزه علمیه قم در این مسیر تاکید کرد.
کد خبر: ۱۹۷۸۲۰
۱۵:۴۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت‎الله علوی گرگانی در دیدار با مسئولان دانشگاه قم و اعضای برگزارکننده جشنواره ملی قرآن کریم دانشجویان کشور گفتند: دانشگاه افتخار هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

ایشان گفتند: امام صادق(علیه السلام) بیان کردند که قم به واسطه حوزه علمیه آن مرکز و نقطه ثقل نشر علم به عالم خواهد بود؛ به همین جهت باید فرمایشات امام را زنده نگاه داریم و نباید اجازه متروک شدن آن را بدهیم.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر این نکته که مبانی اهل بیت(علیهم السلام) باید در هر زمانی به نحو شایسته بیان و پیاده شود، بیان کردند: قرآن کریم بیان می‎کند که اگر تقوا پیشه بگیرید خداوند به شما کمک می‎کند و توان شناخت حق و باطل را به انسان عطا می‌کند.

ایشان گفتند: فقهای ما همیشه به دنبال حقیقت بوده‌اند و پیوسته پیام قرآن کریم را مد نظر داشته و دارند و به دنبال تبعیت از احسن‎ها هستند؛ این شناخت هم در مرکز حقیقت‎یابی یعنی حوزه‎های علمیه حاصل می‌‏شود.

معظم له یادآورشدند: اگر بتوانیم در فعالیت‎های دانشجویی در قالب‌های مختلف از حوزه استفاده کنیم می‎توانیم به نقطه کمال برای تمام کشورهای دنیا مبدل می‌شویم.

ایشان تصریح کردند: امروزه قم، تنها مرکزی در جهان اسلام است که می‌تواند مشکلات علمی و معرفت دینی را که دنیا به آن احتیاج دارد حل کند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که دانشگاه قم باید دانشگاه دنیا باشد، اظهار کردند: باید دنیا چشمشان به دانشگاه قم باشد و بهترین محوری که این دانشگاه می‌‏تواند در این زمینه فعالیت کند، معارف قرآنی است.

ایشان تصریح کردند: فعالیت‎های قرآنی در قرائت قرآن محدود نمی‎شود بلکه باید به ابعاد مختلف قرآن از جمله تفسیر و تدبر و... توجه کنیم؛ امیدواریم فعالان قرآنی کشور و قم بتوانند نسل‌های بعدی را قرانی کنند و به روزگاری برسیم که قرآن کریم سرلوحه همه اعمال ما قرار گیرد.

یادآور می‌شود: سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشورروزهای دهم و یازدهم مهرماه به میزبانی دانشگاه قم برگزار خواهد شد

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: